پرنسس تربیت می‌کنیم یا دختر؛ ضرورت تربیت جنسی دختران

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین،تربیت جنسی دختران، به این دلیل که این گروه در اینده ای نه چندان دور، خود، عامل و فاعل به تربیت هستند، بسیار مورد توجه است.

متاسفانه در سالهای اخیر شاهد سستی و تزلزلی در تربیت جنسی کودکان هستیم که پیامدهای منفی و گاه جبران ناپذیر آن را می توانیم در جنبه های متفاوت زندگی کودکان مان نیز مشاهده کنیم . اندک نیستند والدین مستاصلی که به مراکز مشاوره پناه می آورند و از فرزند دخترشان گلایه دارند، معمولا عمده شکایت آنها این است که چرا نه تنها  کودکی های دخترشان متفاوت از کودکی های انهاست،  بلکه به چه دلیل مطالبات مختلف آنها ، رنگ و بوی جنسی دارد؟!

با اینکه این سوال اذهان بسیاری از والدین را به خود مشغول ساخته است اما روان شناسان با تاکید بسیار بر تربیت جنسی، اصلاح اندیشه ها، انتظارات و باورهای غلط و همچنین تغییر و تحول در سبک های زندگی، سعی کرده اند به این پرسش، پاسخ درستی بدهند.

سناریوی اول؛ قصه دختران امروز

یاسمین ، تیانا، راپونزل، مریدا، آریل، رز و …. شخصیت های نام آشنا، جذاب و دوست داشتنی هستند که  دختران امروز با دیده دل و جان، به تماشای آنها می نشینند و  در بسیاری از اوقات با آنها همزاد پنداری نیز می کنند.

چندسالی است اسباب بازی ها، فیلم ها و بازی های رایانه ای رنگ و بوی دیگری به خود گرفته اند، انیمیشن شرک با هیبتی نه چندان زیبا اما روحیه ای مهربان و لطیف به نجات دختر زیبارویی می رود که در دامی اسیر است ، این حکایت تنها یکی از داستان فیلم هایی است که دختران ما با تماشای آن، به طور ناخودآگاه در آرزوی شه سوار بر اسب سفید و گاه حتی با فراموش کردن طبیعت دخترانه وجودشان و جولان در مسند مردانه، صبح شان را به شب می رسانند و  صدالبته بازی رایانه ای چون استارگرل، بیبی دال و.. نه تنها به طور تلویحی باعث تقویت نگاه ابزاری دختران نسبت به خودشان می شود، بلکه بدون کسب هیچ تجربه و مهارتی، آنان را به دورانی از زندگی شان پیش می برد که به حقیقت فرسنگ ها از ان دور هستند اما به لحاظ ذهنی و مجازی می توانند آن را تجربه کنند، درست یا اشتباه تجربه کردن آن نیز خود حکایت دیگری است که جای بحث دارد. البته اسباب بازی های دخترانه نیز بخصوص عروسک ها فراتر از جلوه مادرانه هستند و بیشتر عشوه گری،زیبایی و در دسترس بودن را تبلیغ می کنند که شاید این مهم، دلیلی باشد برای بلوغ جنسی زودرس دختران.

سناریوی دوم؛ لباس پریایی یا لباس عروسی!

شلوارک و تاپ حلقه ای صورتی اش آنقدر جذاب و زیباست که دلم می خواهد این دخترک کوچک را انقدر محکم در آغوشم بفشارم  . همیشه حسرت به دل دختری زیبارویی چون رزالین هستم! لباسهای دخترانه هوش از سرم می پراند، کاش دختری داشتم و هر روز او را می آراییدم.

دختران همیشه نمادی از زیبایی و لطفند، فطرت الهی آنان طوری نهاده  شده است که لطافت وجودشان، دل هر زن و مردی را به بازی می گیرد، حتما به کرات خود شما نیز، تماشاگر کلام و حرکات شیرین دخترانه ای بوده اید که ساعتها و یا شاید روزها باعث غنج و خوشحالی دلتان شده است. حال این نماد دلنشین دخترانه که بی گمان مقدمه ای بر دلبریهای زنانه در آینده ای نزدیک است، با نوع پوشش و یا حتی با چگونگی نگاه اطرافیان معنا می یابد و تعریف می شود. متاسفانه برخی از والدین در انتخاب نوع پوشش دخترکانشان بسیار بی احتیاط هستند و گاه حتی آنها در جهتی سوق شان می دهند که بیش از موعد، موجب تبلور و پرورش افکار جنسی شان می شود مثلا بسیاری از دختران به جای پوشیدن لباس های اسمارتیزی، لباسی به تن می کنند که نامش" لباس عروس "است، لباسی که مادران  تنها به دلیل زیبایی بر تن دخترانشان می کنند و کودک نیز تنها به دلیل معنای عام آن ، مطالبه گر آن است ، بدون آن که بداند معنای حقیقی این لباس چیست، چه کسانی باید ان را بپوشند و این لباس چه مسئولیت هایی را به دنبال دارد.

باید به عنوان یک والدین آگاه و فهیم، خوب بدانیم که چطور باید این غنچه های نورسیده را در حفاظی امن، به دور از چشم هر محرم و نامحرمی، پرورش دهیم تا جایی که هرگز اجازه کوچکترین تخطی را به دیگران ندهیم که وارد حریم خصوصی شان شوند.

سناریوی سوم؛ عین مامانم شدم

طلا به گوش و دست و گردن، موهای شینیون و تزیین شده، انگشتان لاک زده و آرایش چهره معصومانه دختر بچه های زیبا، حکایت جدیدی است که به کرات می توانید در مجالس های خودمانی هم آن را مشاهده کنید چه برسد به آن که مجلس بزرگی به نام عروسی باشد!

مادران امروز نظری متفاوت از مادران دیروز دارند، آنها معتقدند چون خود نتوانسته کودکی شاد و مفرحی را تجربه کنند و یا همیشه حسرت به دل استفاده از چیزهایی مانده اند که نه تنها مخالف جنسیت شان نیست، بلکه لازمه آن نیز است، پس چرا حالا که خود مادرند، بر دختر کوچکشان سخت بگیرند و بی گمان این خود دلیلی می شود که آستینی بالا بزنند و به دست خود دخترانشان را بیارایند!

بسیاری از دختران نوجوان و یا حتی دختران خردسال، آرایش را تجربه کرده اند و یا حداقل در وسائل آرایشی مادرشان کنجکاوی نموده اند، اینکه آرایش و زینت کردن، رفتاری کاملا زنانه است و همه دختران تنها شاید به حکم  ونوس بودنشان، متمایل به انجام این کار هستند دلیل بر این نمی شود که سهل انگار شویم و اجازه دهیم آنچه که شاید در لوای زنانگی معنای لذت دارد، خوشایند احوال یک دختر بچه کوچک نیز باشد. بسیاری از مادران امروزی، به یمن تجربه های شخصی و شاید تمدن گرایی و روشن فکری، چشم بر حقایقی بسته اند که روزی عین تربیت جنسی بود،اما امروز تعریفی جز فرهنگ و تجدد دارد. حفظ امنیت دخترانه اولین وظیفه والدین است، امنیتی که نه تنها حرمت و کرامت دخترانه محسوب  می شود بلکه به طریقی مستقیم انها را از مواجه با بسیاری از مصائب خانوادگی و اجتماعی که ممکن است روح و روان و یا حتی جسم شان جریحه دار کند، در امانشان می دارد. متاسفانه تربیت های امروزی، تهی از این مهم هستند و با سبکی کاملا متفاوت اما بسیار مورد پذیرش، مسیری را می پیماند که ممکن است نهایت آن ناکجاد آبادی باشد که متاسفانه پایان آن از همان ابتدا مشخص است!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا