نورهای مصنوعی عامل پاییز زودهنگام درختان پایتخت

به گزارش سیناپرس،محمدحسین بازگیر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: عامل اصلی و مهمترین موردی که می توان در خصوص پاییز زودهنگام و خشکی درختان پایتخت به آن اشاره کرد فتوپریودیسم است  که به آن دوره های نوری می گویند در واقع این روزها با ایجاد نورهای مصنوعی و نورافکن ها در شب باعث شده اند تا عملیات جذب فتوسنتز در درختان با اختلال مواجه شود چرا که درختان در دو مرحله نوردریافت می کنند که با نصب نورهای مصنوعی و نورافکن ها در زیر درختان و حتی روی درختان باعث شده تا چنارهای پایتخت حال و روز خوبی نداشته باشند و بیش از حد معمول دچار خزان شوند . 

وی گفت: درختان مانند دیگر موجودات زنده در طبیعت نیازهایشان را باید از محیط اطراف خود تهیه کنند و تحت تاثیر محیط اطراف خود قرار می گیرند . 
بازگیر ادامه داد : تغییرات محیطی اثرات سوئی بر روی درختان قرار می دهد که می توان به تنش آب ، آلودگی آب و آلودگی هایی که ناشی از محیط و پسماندهای خیابانی و سموم دفع جوندگان باعث خشکی درختان می شوند اشاره کرد . 
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت : یکی دیگر از عواملی که باعث خشکی و زردشدن زودهنگام درختان پایتخت می شوند این است که متاسفانه در پای درختان به دلیل شرایط محیطی و شهرسازی بتون ریزی شده لذا این عامل باعث شده که ریشه آنان فرصت کافی برای توسعه نداشته و با کمبود آب مواجه و باعث خشکی آنان شود. 
وی ادامه داد : در کنار این موارد زیست محیطی یک نکته قانونی که باید جزو مطالبات مردم باشد و رعایت اصولی در خصوص آن صورت گیرد بحث اقدامات شهرداری در رابطه با نگهداری از درختان است که بر اساس قانون حفظ و توسعه فضاهای شهری شهرداری موظف است تا همه درختان سبز شهر را پلاک کوبی و برای آنها شناسنامه تهیه کند و وضع آنها را بر اساس شناسنامه ها به صورت آنلاین بررسی کند . 
بازگیر خاطر نشان کرد : علاوه بر درختان پایتخت همه باغات شهر نیز باید دارای شناسنامه شوند و این پلاکها و شناسنامه ها هر 5 سال یکبار بروز شود و تکلیف قانونی در خصوص نگهداری از درختان پایتخت وضع شود و به این صورت به درختان هویت بخشیده می شود .
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا