رکوردشکنی سوبارو را در نوربرگرینگ

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ، با وجود هوای کمی بارانی، سوبارو توانست با خودروی WRX STI Type RA NBR Special زمان ۶ دقیقه و ۵۷٫۵ ثانیه را ثبت کند، این یعنی زمانی برابر با مدل ۹۱۸ اسپایدر پورشه! این زمان‌گیری، رکورد جدیدی در کلاس خودروهای ۴ در سدان به حساب می‌آید. البته در نظر داشته باشیم که این مدل ویژه به عنوان خودروی تولید انبوه قلمداد نمی‌شود و صرفا یک پروتوتایپ رکوردار است.

این خودرو از پیشرانه مشابه سوبارو WRC STI  مدل ۲۰۱۷ بهره می‌برد؛ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار! همین اعداد و ارقام این خودرو تمام‌چرخ محرک باعث شد تا امروز شاهد رکورد جالبی در پیست نوربرگرینگ و آن هم در هوای بارانی باشیم.

حالا قرار است ۵۰۰ دستگاه از نمونه‌ی WRX STI Type RA تولید و تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به بازار آمریکا عرضه شود. این مدل با نمونه‌ی رالی فرق دارد؛ مثلا این خودرو قرار است به یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربوشارژ با توان ۳۱۰ اسب‌بخار مجهز شود. هم‌چنین سوبارو قصد دارد در بخش‌هایی از بدنه از فیبرکربن برای کاهش وزن استفاده کند و ادوات مختلفی را برای بالابردن دینامیک رانندگی درنظر بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا