حلقه گمشده‌ چرخه فناوری، معرفی محصولات به صنعت است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، «فائزه محسنی مقدم» در این باره اظهار کرد: براساس یافته‌های این شرکت در مدت استقرار در پارک فناوری یزد، بزرگترین مشکل شرکت‌های فناور ارتباط آنها با صنعت است.

وی اضافه کرد: با وجودی که محصولات تولیدی شرکت‌ها تاییدیه پارک و همین طور مجوز فناوری دریافت می‌کند، اما حلقه گمشده این چرخه همچنان معرفی محصولات به بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: شاید با معرفی محصولات و شرکت‌ها به صنعت و مشتریان بالقوه از طرف پارک، مقداری از این مشکلات برطرف شود.

محسنی مقدم که از آبانماه 95 با راه‌اندازی این شرکت فناور در پارک یزد در زمینه تهیه، طراحی و تولید انواع سیستم‌های نشانگر هوشمند تیراندازی، سیستم‌های پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، مدل‌سازی سریع نمونه‌های سه بعدی و آموزش و خدمات پس از فروش فعالیت دارد، هدف از راه اندازی شرکت را ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، تحقیق و طراحی کلیه مدل‌های سه بعدی مورد نیاز در تمام صنایع و تسهیل مدل‌سازی سریع از طریق ایجاد بسترهای مبتنی بر وب عنوان کرد .

وی از محصولات این شرکت را سیستم‌های نشانگر هوشمند تیراندازی با لیزر مرئی و نامرئی عنوان و اظهار کرد: حوزه‌های استفاده این محصول باشگاه‌های ورزشی تیراندازی، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی، دانشگاه‌های نظامی و انتظامی، مسابقات تیراندازی داخلی و بین‌المللی و مراکز نگهبانی و حراست کلیه ارگان‌هاست .

وی از دیگر طرح‌های این شرکت را ساخت پرینترهای سه بعدی ذکر و بیان کرد: البته این صنعت به دلیل نوپا بودن، هزینه بالای دستگاه‌ها و مواد مصرفی و نیز عدم شناخت کافی از مبحث پرینترهای سه بعدی در کشورمان هنوز رواج زیادی پیدا نکرده است.

مدیر عامل شرکت هوشمندسازان ونداد افرابن افزود: تکنولوژی پرینترهای سه بعدی تقریباً در همه شغل‌هایی که در آنها مدل‌سازی و قطعه‌سازی وجود دارد مانند معماری، ماکت‌سازی، طراحی قطعات یدکی، ساخت کفش، قالب‌سازی، روباتیک و همچنین رشته‌های مختلف دانشگاهی کاربرد دارد .

وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری یزد، در مورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: امیدواریم با تبدیل شرکت به بزرگترین شرکت پردازش تصویری در ایران، رشد درآمد سالانه حداقل20 درصد در شرکت و ایجاد ساز و کارهای لازم جهت صادرات بتوانیم به درآمد ارزی 10 هزار دلار برسیم .

محسنی مقدم در پایان نیز تحقیق و طراحی کلیه مدل‌های سه بعدی مورد نیاز در تمام صنایع مرتبط، کمک به سازمان‌ها و مشاغل مرتبط در راستای تسهیل مدل سازی سریع از طریق ایجاد بسترهای مبتنی بر وب را نیز از برنامه‌های آتی این شرکت اعلام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا