ساخت حسگرهای هوشمند محیطی در فنلاند

محققان فنلاندی شرکت وی تی تی (VTT) حسگر های هوشمندی طراحی کرده اند که اطلاعات را از محیط اطراف گرفته و آن را به طور مستقیم به تلفن هوشمند می فرستند . طراحان این حسگرها معتقدند که از این ابزار می توان برای وسایلی چون دزدگیر ، کنترل کودک یا چراغ های کوچک روشن کردن مسیر استفاده کرد .

اسا – متی سارجانوجا (Esa-Matti Sarjanoja) از دانشمندان و محققان این شرکت در رابطه با فناوری فوق ؛ می گوید : چیزی که در طول روز در راهروی یک ساختمان اداری شاهد هستیم و در دوربین های مدار بسته آن نیز ضبط می شود ، رفت و آمد روزانه مردم است . ما با استفاده از این مساله می توانیم روشنایی راهروها را با همین راه رفتن مردم تامین کنیم .

با استفاده از دستگاه های هوشمند می توان  قابلیت اتصال با محیط اطراف ، ارسال و دریافت داده ها با شبکه های ارتباطی را میسر ساخت . از طریق فن آوری اینترنت اشیاء (Internet of Things) می توان به این ارتباط دست پیدا کرد که خود مفهموم جدیدی را در دنیای فن آوری و ارتباطات ایجاد خواهد ساخت .

طراحان این حسگرهای هوشمند می گویند که بهترین کاربرد این تکنولوژی در اهداف امنیتی و  کنترل و نظارت بر محیط است . به طور نمونه می توان یک لامپ ال ای دی را در زنگ خطر نصب کرد و در طول روز داده ها و اطلاعات هر نوع حرکت غیر عادی در خانه را توسط حسگرها به دستگاه هوشمند منتقل نمود .

یکی دیگر از کاربردهای این حسگرهای هوشمند ، نظارت و کنترل کودک است . والدین می توانند با کمک این تکنولوژی ، اطلاعاتی نظیر دمای بدن کودک ، تنفس و تغذیه او را روی تلفن هوشمند خود دریافت کنند .

لازم به ذکر است که این شرکت فنلاندی قصد دارد با افزوردن قابلیت های جدید به این حسگرهای هوشمند ، موارد استفاده از آن را افزایش دهد . طراحان این شرکت می گویند شاید در آینده بتوان از این حسگرهای هوشمند برای صرفه جویی در مصرف برق خیابان ها استفاده کرد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا