نسل آینده نیسان لیف به فناوری تک پدال مجهز می‌شود

به کزارش سیناپرس به نقل از زومیت، نیسان لیف یک خودروی برقی هاچ‌بک پنج‌در است که اولین بار سال ۲۰۱۰ در ژاپن و ایالات متحده معرفی شد. موتور الکتریکی این خودرو ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. مدل‌های SL و SV سال ۲۰۱۶ این خودرو با باتری ۳۰ کیلووات ساعتی معرفی شدند که ۱۷۲ کیلومتر برد دارند. به کمک فناوری شارژ سریع DC، باتری نیسان لیف از ۰ تا ۸۰ درصد در حدود ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

نسل جدید نیسان لیف

سازنده‌ی ژاپنی تا زمان معرفی رسمی خودروی نیسان لیف جدید، از ویژگی‌های تازه و کلیدی آن پرده‌برداری می‌کند. این بار نیسان به معرفی ویژگی E-Pedal پرداخته است که به کمک آن راننده می‌تواند از پدال گاز به‌عنوان عملگر هم‌زمان گاز، ترمز و حتی برای نگاه داشتن خودرو در مسیر‌های شیب‌دار استفاده کند.

نیسان تأکید می‌کند که به کمک این ویژگی، ۹۰ درصد فعالیت‌های روزمره رانندگان در هدایت خودرو پوشش داده می‌شود و E-Pedal در ترافیک‌های سنگین، زحمت برداشتن پا از روی گاز و استفاده از پدال ترمز را کم می‌کند. سیستم E-Pedal اولین ویژگی ارتقاء‌دهنده رانندگی تک‌پدال در جهان است و بخشی از تعهد نیسان برای ارائه ویژگی‌های دستیار پیشرفته هدایت خودرو به مشتریان تلقی می‌شود. از سویی دیگر، این فناوری جزو برنامه تحرک هوشمند این شرکت برای تغییر روش‌های رانندگی عموم مردم به‌حساب می‌آید. در نسل آینده نیسان لیف این ویژگی با فشردن سوییچ E-Pedal در کنار انتخاب‌گر دنده فعال می‌شود.

پس از فعال‌سازی سیستم تک پدال با برداشتن آرام پا از روی گاز، سرعت خودرو رفته‌رفته کمتر می‌شود و زمانی که کاملا پا را از روی گاز بردارید، خودرو متوقف می‌شود. E-Pedal شبیه خودروهای اتوپیای دیزنی‌لند عمل می‌کند. باید در نظر گرفت که اگرچه نیسان تنظیمات خاص خود را روی این سیستم اعمال کرده است؛ E-Pedal در مدل جدید لیف، اولین نمونه‌ی تک‌پدال در دنیا نیست.

اینفوگرافیک سیستم تک پدال نسل جدید نیسان لیف

خودروهای برقی شورولت بولت و نسخه‌های پلاگین هیبریدی آن به پدال «Regen on Demand» مجهز هستند؛ این سیستم به کمک متد احیاکننده ترمز در ترافیک، خودرو را متوقف می‌کند. متد احیاکننده ترمز با ذخیره انرژی جنبشی تلف‌شده در اثر تکرار فرایند فشردن پدال ترمز، در شرایط لازم این انرژی را احیا و خودرو را متوقف می‌کند.

نسل جدید نیسان لیف در تاریخ ۱۴ شهریور معرفی می‌شود. انتظار می‌رود خودروی جدید نسبت به مدل قبل، برد بیشتری در هر بار شارژ کامل داشته باشد. این خودرو به ویژگی ProPilot هم مجهز است. این سیستم نیمه خودران در شتاب‌گیری، ترمز و هدایت فرمان خودرو به راننده کمک می‌کند. یکی از چالش‌های رانندگان شهری، پارک خودرو است. ویژگی پروپایلت نیسان لیف آینده در این زمینه هم کمک شایانی به راننده می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا