اشتیاق؛ موتور محرکه کسب و کار

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، جک کونته یک کارآفرین جوان است که توانسته پلتفرمی برای مشاوره به هنرمندان تأسیس کند. این پلتفرم که نوعی سرویس سرمایه‌گذاری جمعی نیز هست، به هنرمندان کمک می‌کند که درآمد خود را از روش‌های مدرن افزایش دهند. او در یکی از سخنرانی‌های خود در TED به نکاتی اشاره می‌کند که با رعایت آن‌ها می‌توان کارمندانی مشتاق را که به اهداف شرکت عشق می‌ورزند، استخدام کرد. در مصاحبه‌ای که دیمون براون از وب‌سایت Inc با این کارآفرین انجام داده، جزئیات بیشتری از روش مورد نظر او آورده شده است.

معنای عبارت «عضله‌ی مشتاق» در سخنرانی شما چیست؟ به عبارت دیگر شما چه کارمندی را بسیار مشتاق می‌دانید؟

ما در مصاحبه‌های خود به دنبال افرادی می‌گردیم که به معنای واقعی در مورد موضوعی (هر موضوعی) مشتاق باشند. آن‌ها باید تجربه‌ای را برای ما شرح دهند که در آن، به‌صورت کامل نسبت به هدفی مشتاق بوده‌اند. ماهیت این هدف مهم نیست، بلکه شور و اشتیاق بالا و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به آن برای ما مهم است.

این نوع از افراد، مانند پمپاژ در مجموعه رفتار می‌کنند. آن‌ها قدرتی به نام اشتیاق دارند که می‌توان از آن در هر جهتی استفاده کرد. اگر آن‌ها در گذشته در ارتباط با هدفی اشتیاق داشته‌اند، در آینده نیز ممکن است به هر دلیلی، موتور محرکه‌ی آن‌ها روشن شود.

به نظر می‌رسد ایده‌ی شما تنها محدود به استخدام نیست و در بحث‌های دیگر مانند مشارکت‌های کاری نیز می‌توان آن را به کار برد.

دقیقا همین‌طور است. وقتی شما به‌عنوان مدیر کسب و کار، با اشتیاق برای رسیدن به هدف تلاش می‌کنید، همیشه به دنبال پیدا کردن راه‌های بهتر خواهید بود. برخی اوقات مدیران پس از پیدا کردن راه حل مناسب، از تلاش برای بهبود آن خودداری می‌کنند یا به دنبال ایده‌های بهتر نمی‌روند. این روند باعث سکون شرکت خواهد شد و فرصت‌های جدید را از دید مدیر دور خواهد کرد. به بیان دیگر شما نباید اجازه دهید یک ایده‌ی قابل قبول، جلوی دید شما برای پیدا کردن ایده‌ی عالی را بگیرد.

شناختن نقطه‌ی اشتیاق فردی، چه کمکی به پیشرفت شغلی و افزایش درآمد ما می‌کند؟

شما همیشه باید به دنبال انجام کاری باشید که به آن علاقه دارید. این اصل، اساسی‌ترین موضوع برای پیدا کردن شغل یا انتخاب مسیر کاری است. افراد زیادی در جهان وجود دارند که علاقه و اشتیاق را در رتبه‌های آخر لیست اولویت‌های کاری قرار می‌دهند. این افراد شانس کمی برای پیشرفت و موفقیت دارند. از نظر من پرداختن به موضوعات مورد علاقه، نقطه‌ی شروعی است که پس از آن می‌توان انتظار افزایش درآمد و رسیدن به موفقیت داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا