کنترل نسل جدید خانه های هوشمند بدون نیاز به تلفن همراه هوشمند

در سالهای اخیر طرح های متنوعی برای ارایه خانه های هوشمند رونمایی شده که هر یک ویژگیهای خاص خود را دارند اما در تمامی این طرح ها یک نکته مشترک است و آن لزوم استفاده از تلفن همراه هوشمند است.

به تازگی شرکتی موسوم به Oomi ابتکار عمل راه اندازی خانه های هوشمند بدون نیاز به تلفن همراه هوشمند را مطرح کرده است.

فناوری ابداعی این شرکت Oomi Cube نام دارد که بدنه اصلی این سیستم را تشکیل می دهد. این فناوری جدید دربرگیرنده حسگرهای مخصوصی است که عملکرد شبکه ای آنها هر خانه ای را به مکانی هوشمندانه برای ادامه زندگی تبدیل می کند.

در ساختار این سیستم حسگرهای محیطی شامل دما، صدا، رطوبت، لرزش، نور و حرکت تعبیه شده که هر یک عملکرد خاص خود را دارد. در کنار این مجموعه دوربین IR وجود دارد که سیستمهای مختلف خانه را به دقت تحت کنترل قرار می دهد. همچنین بلندگوی مخصوصی در زمان لزوم اعلام هشدار می کند.

این فناوری جدید برخلاف طرح های فعلی مبتنی بر تلفن همراه هوشمند نیست، هرچند اپلیکیشنهای مخصوص اندروید و iOS برای مواقعی که دسترسی به کنترل کننده وجود ندارد تعریف شده است.

در نقطه مقابل این سیستم جدید دستگاه کنترل از راه دور ویژه خود را دارد که Oomi Touch نام دارد. کاربر با استفاده از نمایشگر 7 اینچی لمسی و چند دکمه فیزیکی می تواند تمامی وسایل و سیستمهای خانه را به طرزی هوشمندانه کنترل کند.

به نظر می رسد به توجه به اینکه استفاده از این فناوری جدید لزوما به تلفن همراه هوشمند نیاز ندارد، به سرعت به فناوری کاربردی و همه گیر تبدیل شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا