هفتمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، به همت پژوهشکده علوم و فناوری نانو و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و در راستای تعامل محققان و پژوهشگران ایرانی با محققان ‏خارجی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها (ICNS7) در روزهای 8 الی 10 اسفندماه 1396 (‏ 27 فوریه الی 1 ‏مارس 2018‏) در هتل المپیک تهران برگزار ‏خواهد شد.

هدف اصلی این کنفرانس، معرفی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی پژوهشگران داخلی در حوزه نانوفناوری و ایجاد بستر مناسب برای تعامل سازنده بین محققان و اساتید داخلی و بین المللی خواهد بود.

خاطرنشان می شود؛ فراهم کردن فرصتی مناسب برای معرفی پیشرفت‌های جدید، ‏بررسی چالش‌های پیش رو در عرصه نانوساختارها و تقویت همکاری بین محققان ایرانی و ‏خارجی در زمینه فناوری نانو از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس بیان شده است.

بر اساس این گزارش؛ اول تیرماه دریافت الکترونیکی مقالات آغاز گردیده و تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت. همچنین علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این رویداد بین‌المللی تا یکم بهمن ماه سال جاری فرصت خواهند داشت.

شایان ذکر است؛ این همایش از جمله همایش‌های مورد تأیید ستاد نانو برای دریافت ‏مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه‌های دانشجویی محسوب می‌شود.‏

گفتنی است؛ مواد بالک نانوساختاری، نانوساختارها با ابعاد کم، نانوبیوفناوری و نانوپزشکی، نانودیوایس‌ها، ساختارهای نانومغناطیس اسپینترونیک، نانوساختارها در الکترونیک، فوتونیک و پلاسمونیک، مواد نانوساختار در تبدیل و ذخیره انرژی˓ آب و محیط زیست، روش‌های پیشرفته ساخت و شناسایی نانوساختارها، نانوحسگرها و نانوبیوحسگرها، استاندارد و تجاری‌سازی نانوفناوری و ارزیابی ریسک و اخلاق در نانوفناوری از جمله مهمترین محورهای مورد بحث در این کنفرانس سه روزه خواهد بود.

همچنین از جمله سخنرانان برجسته حاضر در این کنفرانس می‌توان به «پروفسور مصطفی السید» از دانشگاه جورجیا آمریکا، «پروفسور خوان بیسکرت» از مؤسسه مواد پیشرفته اسپانیا، «پروفسور پروست» از دانشکده فیزیک دانشگاه سنگاپور، «پروفسور راهول نیر» از مؤسسه گرافن دانشگاه منچستر لندن، «پروفسور کامت سانچز» از کالج فرانسه، «پروفسور وحید صندوقدار» از مؤسسه تحقیقات نور ماکس پلانک آلمان و «پروفسور لیو ژیاوگنگ» سردبیر مجله نانو اسکیل اشاره کرد.

خاطرنشان می شود؛ محققان و پژوهشگران می‌توانند، ‏به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی ثبت‌‌نام و ارسال مقاله ‏به پایگاه اینترنتی کنفرانس به آدرس www.icns7.sharif.ir مراجعه نمایند.‏

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا