ساخت ایمپلنت کوچک جهت کنترل فشار خون

سینا پرس : پزشکان انگلیسی در تازه ترین آزمایش های خود برای کاهش خطر فشار خون از یک دستگاه جدید استفاده می کنند که ابعادی بسیار کوچک داشته و به اندازه یک گیره کاغذ است . این وسیله می تواند طی مدت زمان 40 دقیقه در بدن بیمار نصب شده و قادر به کنترل فشار خون و جلوگیری از خطرات ناشی از بالا رفتن فشار خون در انسان است .

این دستگاه ایمپلنت و قابل نصب در بدن Coupler نام داشته و برای کاشت و نصب در ران انسان طراحی شده است . عملکرد آن به این صورت است که یک سرخرگ و یک  سیاه رگ را در بدن به یکدیگر متصل کرده و به این ترتیب در هنگام بالا و پائین رفتن فشار خون در بدن ، قادر به کنترل آن است .

در همین ارتباط دکتر ملوین لوبو  Melvin Lobo مدیر کلینیک فشار خون بارتز Barts Blood Pressure Clinic اعلام کرد : نتایج استفاده از  این دستگاه جدید بسیار امیدوار کننده است و Coupler با در اختیار گرفتن جریان حرکت خون در بدن و تنظیم آن ، می تواند با کنترل چرخه حرکت خون در بدن ، از نوسان فشار خون و بالا رفتن آن جلوگیری کند . این دستگاه در حقیقت افقی جدید در کنترل فشار خون برای پزشکان گشوده است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : طبیعتا یافتن راهکاری برای کنترل فشار خون که بر پایه استفاده از دارو ها نباشد ، موضوعی بسیار مهم تلقی می شود . باید پذیرفت که داروهای کنترل فشار خون دارای عوارض جانبی بوده و علاوه بر نیاز به مصرف دائمی ، برخی افراد بنا به دلایلی قادر به استفاده از آن ها نیستند . به همین جهت دستگاه Coupler یک گام بزرگ و مهم برای کنترل فشار خون و کاهش خطرات این بیماری محسوب می شود . 

گفتنی است پزشکان برای آزمایش این دستگاه جدید ، آن را بر روی هشتاد و سه بیمار آزمایش کرده اند و این افراد تحت نظر مراکز مختلف تخصصی کنترل فشار خون تحت نظر قرار گرفته اند  که  یکی از مهمترین این مراکز کلینیک فشار خون بارتز Barts Blood Pressure Clinic در شرق لندن بود .

در خاتمه شایان ذکر است که اکثریت بیمارانی که در این طرح آزمایشی شرکت کرده بودند ، از نتیجه آن رضایت داشته و فشار خون بالا در آن ها کنترل شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا