آزمایش سری سامانه هایپرسونیک توسط وزارت دفاع امریکا

به گزارش سیناپرس از ایسنا به نقل از گیزمگ، این سیستم از "میدان آزمایشی وومرا" (Woomera Test Range) در جنوب استرالیا به آسمان اوج گرفت.

علی رغم موفقیت این پرواز، جزئیات این آزمایش سری هنوز اعلام نشده است. در آزمایش قبلی، این سامانه استرالیایی-آمریکایی بدون سرنشین، به سرعت 7.5 ماخ (9 هزار و 188 کیلومتر در ساعت) و ارتفاع 278 کیلومتری رسید اما ارتفاع و سرعت آن در آزمایش جدید مشخص نیست.

پروفسور "مایکل اسمارت" (Michael Smart)، رئیس بخش "پیشرانه هایپرسونیک" دانشگاه کوئیزلند، گفت: سامانه‌های هایپرسونیک پتانسیل ایجاد انقلاب در سفرهای هوایی را دارند و سفر به دور دنیا و فضا را ارزانتر و سریع‌تر خواهند کرد. سامانهHiFIRE توسط یک موتور scramjet به سرعت 8 برابر سرعت صوت می‌رسد.

وی ادامه داد: این پرواز آزمایشی که HIFiRE 4 نام گرفته، بخشی از برنامهHIFiRE  است که توسط "گروه علم و فناوری دفاعی" استرالیا و "آزمایشگاه تحقیقاتی" نیروی هوایی آمریکا به همراه دانشگاه کوئیزلند و شرکت‌های بوئینگ و شرکت انگلیسی "سیستم‌های BAE " انجام شد.

وزارتخانه‌های دفاع استرالیا و آمریکا به نتایج آزمایش این فناوری علاقه‌مندند زیرا هواپیماهای هایپرسونیک و سامانه‌هایی با این قابلیت، قادر به پرواز  با سرعت‌هایی خواهند بود که در حال حاضر رسیدن به چنین سرعت‌هایی فقط با کلاهک‌های زیرمداری ممکن است. رسیدن به سرعت بالا به سیستم‌های هایپرسونیک توانایی شلیک را بدون دادن هیچ گونه هشداری و همچنین بدون نفوذ به سامانه‌های دفاعی ضدموشکی خواهد داد.

این پروژه در سال 2006 آغاز شد و آزمایش‌های قبلی در "تسهیلات محدوده موشکی اقیانوس آرام"(Pacific Missile Range Facility)در آمریکا انجام شد و آزمایش‌های دیگر هم در ناحیه وسیع وومرا در استرالیا در حال انجام‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا