سخت‌گیری لکسس درباره تکنولوژی خودران!

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، اگر راننده دست‌های خود را از روی فرمان بردارد این سیستم هشدارهای صوتی و بصری را تولید خواهد کرد تا به راننده بگوید که دست‌های خودش را روی فرمان بگذارد. اگر راننده به این هشدار توجهی نکند چراغ‌های خطر خودرو فعال خواهد شد تا به خودروهای اطراف درباره خطری بالقوه و احتمالی هشدار دهد. سپس سرعت خودرو به‌صورت خودکار کم شده و در نهایت متوقف خواهد شد و پس از آن درب‌ها باز شده و خودرو با سرویس‌های اضطراری تماس خواهد گرفت.


این سیستم در ابتدا برای هماهنگی با افرادی طراحی شده که شاید نیازمند کمک‌های درمانی اضطراری باشند اما جدای از این موضوع می‌تواند به جنگ یک راننده از خود راضی نیز برود. لکسس این سیستم‌ها را تکنولوژی خودران نمی‌نامد زیرا می‌خواهد اعلام نماید که راننده باید به‌صورت فعالانه در حالت نیمه خودران به رانندگی توجه داشته باشد.


شاید برخی افراد از اینکه چرا لکسس این‌گونه سخت‌گیری می‌کند اظهار تعجب کنند اما تصادف سال گذشته یک دستگاه تسلا مدل S که با تلفات همراه بود به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. همان‌گونه که قبلاً گفته شده بود، مالک از حالت اتوپایلوت استفاده می‌کرد و در همان حال کامیونی در حال گردش بود. راننده باید به این کامیون توجه می‌کرد اما برای پیشگیری از تصادف نه از ترمز، فرمان و یا عملی دیگر استفاده نکرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا