مشوق ها نقش حیاتی در تغییر قیمت خودروها دارند

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، دولت محلی از اول آوریل معافیت‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی را کاهش داده که این امر باعث شده هیچ محصولی از تسلا در این ماه فروخته نشود! همچنین داده‌های دپارتمان حمل‌ونقل هنگ‌کنگ نشان می‌دهد در ماه می تنها 5 خریدار شخصی برای محصولات این برند وجود داشته است.
در مقام مقایسه باید گفت تنها در ماه مارس تعداد 2939 دستگاه از محصولات تسلا فروخته شده که تقریباً دو برابر فروش ماه مارس سال 2016 بوده است. در طی سه ماه اول سال جاری حدود 3700 دستگاه از ساخته‌های این برند آمریکایی در هنگ‌کنگ فروخته شده است.


اگرچه این افت شدید بنظر یک پدیده قابل‌توجه محلی است اما باعث تأثیر روی فروش جهانی تسلا شده است. در سه‌ماهه اول سال تسلا فروش جهانی بیش از 25 هزار دستگاهی داشته اما در سه ماه بعدی این میزان فروش به خاطر نتایج فروش هنگ‌کنگ به 22 هزار دستگاه کاهش یافته است. این افت شدید فروش نشان می‌دهد که عملکرد یک خودروساز چقدر به برنامه‌های مشوق دولت وابسته و حساس است. البته تسلا با این عقیده موافق نیست.

تسلا در بیانیه‌ای گفته است: تسلا از سیاست‌هایی که مأموریت ما را حمایت کرده و خرید خودروهای الکتریکی برای مردم را سهل‌تر کند استقبال می‌کند. البته تجارت ما روی آن تکیه ندارد. در پایان روز، زمانی که مردم چیزی را دوست داشته باشند آن را می‌خرند.

دولت هنگ‌کنگ افزایش تراکم خودروهای شخصی را دلیل تغییر سیاست‌های مالیاتی خود ذکر کرده است. مطابق نظر متخصصان، مشکلات تسلا در هنگ‌کنگ می‌تواند چالش‌هایی در پی داشته باشد: هنگ‌کنگ یک چین شیک و مدرن است. این موضوع تصویری زیبا از آینده تسلا در چین را ترسیم نمی‌کند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا