تمجید از انیمیشن ایرانی در مجارستان

به گزارش سیناپرس از ایرنا، هنرمندان و انیمیشن‌سازان مجار در جشنواره کچکه‌مت مجارستان انیمیشن «استریپی» از تولیدات استودیو گنبدکبود را که بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره 5» اثر یوهانس برامس (1897- 1833) توسط بابک و بهنود نکویی کارگردانی شده است، تحسین کردند.
فرنس میکولش مدیر جشنواره کچکه‌مت مجارستان و مدیر استودیو کچکه‌مت ساخت یک انیمیشن روایی بر اساس موسیقی را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: انتخاب قصه و روایت برای این قطعه موسیقی بسیار هوشمندانه بوده است و مضمون «استریپی» با موسیقی کاملا هماهنگ است و خود فیلم همانند موسیقی آن لایه‌های متعدد دارد و یک مسئله جهانی را مطرح می‌کند.
میکولش، که تاکنون سه بار نامزد دریافت اسکار شده٬ با اشاره به اهمیت مضمونی این انیمیشن گفت: یکنواختی، کلاسه شدن و نبود خلاقیت مشکل اصلی ما در همه کارها از جمله کارهای دولتی است و به نظرم مضمون این انیمیشن بسیار قابل تامل است و باید به متن و لایه‌های دیگر آن هم توجه کرد.
گزا توت Géza M. Tóth رئیس دانشگاه هنرپیشه‌ها و فیلمسازی مجارستان و بنیانگذار و مدیر استودیو کد (Kedd studio) نیز «استریپی» را تاثیرگذار نوصیف کرد و گفت: گرافیک و تاثیر بصری این انیمیشن بر مخاطب بسیار قابل توجه است.
این انیمیشن‌ساز که سال 2006 با انیمشن Maestro نامزد بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شد، درباره ویژگی‌های «استریپی» گفت: فیلمنامه این انیمیشن از نظر من بسیار تاثیرگذار است و موسیقی در طول فیلم و در کنار روایت بصری به ابزاری برای روایت یک نظم تکرار شونده تبدیل شده است.
انیمیشن «استری‍پی» به همراه چند انیمیشن دیگر از ایران خارج از مسابقه و در بخش ویژه انیمیشن ایران در جشنواره کچکه‌مت مجارستان به نمایش درآمد. این بخش با همکاری مرکز همکاری های نوآوری و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا