آب شرب پایتخت هیچ مشکلی ندارد

ناصر مهردادی با اشاره به انتشار برخی مطالب غیرواقع در خصوص وضعیت آب شرب شهر تهران افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی خود، مسئولیت پیشگیری و جلوگیری از بروز آلودگی ها و برخورد با منابع آلاینده را برعهده دارد و بر این اساس موظف به پایش واحدهای آلاینده و بررسی منابع اثرگذار بر کیفیت منابع پذیرنده آب های سطحی و زیر زمینی می باشد. 
وی اظهار کرد: پایش های صورت گرفته حاکی از عدم آلودگی در منابع تامین کننده آب شرب تهران است، ولی این امر نیازمند برنامه ریزی مستمر برای بهبود و حفظ شرایط کنونی است. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حوزه های آبریز آب شرب تهران از طریق ایستگاههای سنجش و نمونه برداری مداوم در حال رصد، آزمایش و پایش است، تاکید کرد: در کنار این طرح، پایش ویژه صنایع استان تهران در حدود ٤ هزار واحد صنعتی در سه بخش خروجی هوا، پساب و فاضلاب و پسماند در حال اجراست و طرح پایش ادواری رودخانه های استان با همکاری سایر دستگاه های متولی از جمله شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب در دستورکار قرار دارد. 
وی خاطرنشان کرد: حرکت برای حفاظت از منابع آبی، جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و نیز فرهنگسازی در حوزه محیط زیست مطالبه مردمی و یک حرکت جمعی است و همه شهروندان نسبت به این موضوعات مسئول هستند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا