ساخت ماده زیستی ضد آب و ضد آتش در ایتالیا

دانشمندان ایتالیائی موسسه مایکو پلاست  Mycoplast  ، موفق به ساخت ماده ای جدید شده اند که کاملا در برابر آب و آتش مقاوم بوده و به سبکی مواد موسوم به استریفوم Styrofoam ها است  ( در ایران با نام یونولیت مشهور هستند ) . از سوی دیگر این مواد به صورت کامل و صد درصد قابل تجزیه بوده و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند .

بر اساس گزارش منابع خبری ؛ این ماده جدید زیستی با قابلت های ویژه خود ، موگو Mogu نام داشته و نام خود را از نوعی قارچ چینی اخذ کرده است  که از بقایای غذائی و دور ریز های مزارع تغذیه می کند . در همین زمینه  ماریا گراتی Maria Grati  پژوهشگر ارشد  این پروژه اعلام کرد : " در ساخت موگو ، از مواد دور ریز و ضایعاتی مانند خاک اره ، تفاله قهوه و پوست گوجه فرنگی استفاده شده است . "

لازم به توضیح است که این ماده زیستی جدید توسط پژوهشگران و سازندگان آن در موسسه BioInItaly Investment Forum & Intesa در شهر میلان رو نمائی شده است . کارشناسان با بررسی و مشاهده ویژگی های این ماده اعلام کردند که استفاده از آن هیچ نوع آسیبی به طبیعت نرسانده و دور ریز این ماده نیز برای محیط زیست ، زیان آور نیست . بر اساس اطلاعات فنی اعلام شده از سوی مسئولان این پروژه ، ماده زیستی اختراع شده فوق ، می تواند در صنایع بسته بندی مواد غذائی و نوشیدنی های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و جایگزینی مناسب برای ظروف پلاستیکی باشد .  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا