انفورماتیک به سمت نانوپزشکی حرکت می کند

 به گزارش سیناپرس، به نقل از زیست فن،توسعه نانوپزشکی در مراحل ابتدایی خود است البته برخی از نانو ذرات و نانو ابزارها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند که از این جمله می‌توان به نانوذرات مغناطیسی برای تشخیص متاستاز در برخی سرطان‌ها، یا ترکیب نانوحسگرها با میکروسیالی برای تشخیص تومور اشاره کرد. برنامه جدید در حال‌ توسعه از نانومواد به چشم‌انداز جدیدی از پزشکی می‌پردازد و نشان می‌دهد که مطالعات بالینی کلاسیک، نیاز به طراحی مجدد به‌ منظور انطباق با پیشرفت‌های انجام‌ گرفته در ژنتیک، پروتئومیکس و فارماکوژنتیک دارد. معرفی نانوذراتی که می‌توانند با دقت بالایی مولکول یا گروه‌هایی از اتم‌های مختلف را هدف قرار دهند، می‌تواند باعث پیشرفت در مسائل پزشکی شود. محققان تأکید ویژه‌ای بر روی برنامه‌های کاربردی نانوپزشکی اطفال دارند؛ این برنامه‌ها می‌توانند به درمان اختلالات دوران کودکی مانند آسم، فیبروز سیستیک، عفونت‌های تنفسی و سرطان ریه کمک کند.

 اگرچه بسیاری از برنامه‌های کاربردی فعلی نانو انفورماتیک، بسیار شبیه به سیستم‌های موجود در پزشکی و بیوانفورماتیک است اما تغییراتی در جهت یکپارچه‌سازی داده‌ها و دانش در سطح نانو در حال انجام است. در اصطلاح آن‌ها به دنبال پژوهش در زمینه «دکتر در سلول» هستند که بتواند به پردازش، تجزیه ‌و تحلیل سیگنال‌های بیولوژیکی خارجی بپردازد و همچنین تشخیص و ارائه سیگنال‌های درمانی را انجام دهد.

 انفورماتیک نقش بسیار مهمی در توسعه و اجرای نانو ذرات و نانو ابزارها و کاربرد آن‌ها در آزمایشگاه‌ها دارد و این تغییرات نه‌ تنها آموزش پزشکان و متخصصین را تغییر خواهد داد، بلکه باعث ایجاد انقلابی در مدل‌ها و روش‌های بهداشتی و درمانی نیز خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا