چگونه سیستم شنوایی بدن زمان تولید صدا را درک می کند؟

مطالعه جدیدی که به تازگی در نشریه بین‌ المللی PLOS منتشر شده بررسی می کند که چگونه ساختار امواج صوتی فیزیکی می تواند به وسیله  فعالیت های عصبی در درون قشر شنوایی نمایان شود.  این قشر شنوایی یک قطب بزرگ در درون مغز است که برای ادراک صدا بکار می رود.

دکتر دنیل بندور از دانشگاه لندن روش جدیدی را شرح می دهد که به واسطه آن نورون ها در قشر شنوایی می توانند اطلاعات فیزیکی را بر اساس چگونگی ترکیب اطلاعات ورودی تحریک کننده و باز دارنده آن ها رمز گشایی کنند.

خودرو شما زمانی که شما پدال گاز را فشار می دهید حرکت می کند و زمانی که ترمز می کنید می ایستد.  در مورد مشابه، فعالیت یک نورون به تحریک شدگی و بازدارندگی آن از جانب سایر نورون ها بستگی دارد. اما چگونگی ترکیب اطلاعات ورودی برای واداشتن یک نورون به حرکت یا توقف است که باعث رساندن اطلاعات شود.

دکتر بندور توضیح می دهد که چگونه اطلاعات ورودی تحریک کننده و باز دارنده یک نورون می تواند برای رمز گشایی امواج فیزیکی که در داخل یک صدا وجود دارد استفاده شود. تغییر زمان و نیروی این اطلاعات ورودی می تواند میزان مشخصی از سرعت یا کد عصبی فیزیکی خاصی را تولید کند که به طور موثر، زبانی که به وسیله مغز برای شرح امواج فیزیکی در درون یک صدا استفاده می شود را تغییر دهد.

دانستن این که چگونه مغز این کد های عصبی را می سازد می تواند منجر به شناسایی دقیق فرایند این عملکرد و در نتیجه ساخت دستگاه های شبیه ساز سیستم عصبی شود که بسیار شبیه به الگو های کدگذاری نورون ها توسط مغز عمل می کند.