تسهیلات شرکت های فناوری اطلاعات تامین اعتبار شد

به گزارش سیناپرس،برات قنبری در گفتگو با مهر، اظهار داشت: یکی از مدلهای حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بخش خصوصی این حوزه، اعطای تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده به شرکتهای این حوزه است.

وی ادامه داد: در این زمینه معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات، نسبت به شناسایی شرکتهای این بخش و دریافت تقاضای تسهیلات از سوی آنها اقدام می کند و سپس این تقاضا از طریق کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات، نسبت به تامین اعتبار این کسب و کارها اقدام می کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۴ مرحله و پس از محاسبه توان مالی شرکتهای متقاضی دریافت وام وجوه داره شده، این تسهیلات به تمامی متقاضیان تعلق گرفت. برای سال ۹۶ نیز مشکلی درخصوص تامین اعتبار نداریم و منابع مالی وجود دارد. به نحوی که تاکنون به هرمیزان تقاضا پاسخ داده شده است.

به گفته قنبری مطابق با برنامه بودجه سال ۹۶، مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی این بخش، برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های اشتغال آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجوه اداره شده اختصاص یافته است.

وی با اشاره به طرح های فناورانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به آنها وام وجوه اداره شده تعلق می گیرد، گفت: این تسهیلات با هدف ارتقاء و توسعه کاربرد و افزایش توانمندی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کشور و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و نیز ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش از محل منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

قنبری با بیان اینکه این هزینه برای حمایت از تحقیقات، طرح های توسعه ای، اشتغال آفرینی و یا صادرات کالا و خدمات اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: اعطای تسهیلات به ۴ گروه تولید و توسعه تجهیزات، توسعه نرم افزار، توسعه محتوا و خدمات و نیز تولید و توسعه در زمینه امنیت اطلاعات تعلق می گیرد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه شرکتهای متقاضی تسهیلات باید طرح کسب و کار خود را ارائه دهند، اضافه کرد: حداکثر مبلغ تسهیلات اعطایی به هر متقاضی حدود ۳ میلیارد تومان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا