ویروسی که از جنین انسان محافظت می کند

برخی دانشمندان علوم پزشکی این ادعا را مطرح می کنند که ادامه حیات و ساختار پیچیده بدن انسان با عملکرد نوعی ویروس به خصوص ارتباط تنگاتنگی دارد. این ویروس از نخستین مراحل شکلگیری سلولهای جنین انسانی وارد آنها شده و نقش عمده ای را ایفاد می کند.

دانشمندان دریافته اند این ویروس نه تنها از جنین انسان در برابر حملات سایر ویروسها حفاظت می کند بلکه شرایط را برای عملکرد ژنهایی هموارا می سازد که در نهایت به شکل گیری جنین انسان کمک می کنند.

در گذشته گروهی از دانشمندان نظریه ای بحث برانگیز را مطرح کرده اند که بر این اساس ساختارهای میکروبی نقش اساسی را در زندگی فیزیولوژیکی انسانها ایفا می کنند و حالا این یافته جدید محققان می تواند این نظریه را بار دیگر در معرض توجهات قرار دهد.

این ویروس که ERV نام دارد از سوی دانشمندان به عنوان بخش ثابتی از ژنوم ارگانیسم میزبان (انسان) به شمار می آید.

بررسی های دقیق دانشمندان نشان داده است که عملکرد این ویروس منتهی به تولید پروتئینی می شود که مانع از نفوذ سایر ویروسها به جنین در حال شکلگیری انسان می شود. در نتیجه جنین به طور خودکار از انواع ویروسهایی که در اطراف آن پرسه می زنند – از جمله آنفلوآنزا- در امان می ماند.