مدیریت جهادی به عنوان الگو در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، ولی عاقلی در سیزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی جهاد دانشگاهی که به میزبانی آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: جهاد دانشگاهی باید از طریق زیر ساخت‌های پشتیبانی علمی مدیریت جهادی را تدوین، طراحی و الگوسازی کرده و به سازمان‌های دولتی ارائه دهد.

عاقلی با اشاره به تعریف مدیریت از نگاه اسلام و دانشمندان، تصریح کرد: مدیریت از دیدگاه دانشمندان، یعنی حداقل کردن هزینه‌ها برای رسیدن به حداکثر اهداف مادی؛ در حالی که مدیریت از منظر اسلام، رسیدن به حداکثر اهداف الهی با حداقل کردن هزینه‌ها تعریف شده است.

وی رسالت مدیریت جهادی را حرکت از قاعده هرم و عبور از مسیر الهی با یک فرهنگ جهادی به سمت راس هرم بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور با حرکت از مسیر الهی که پایه و اساس آن اقتصاد دانش‌بنیان است، تحقق می‌یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی را رصدگاه و آینه تمام‌نمای جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانست و افزود: پایه و اساس زیر ساخت فعالیتهای جهاد دانشگاهی برای رسیدن به حداکثر اهداف با صرف حداقل هزینه‌ها  گویای رسالت دشوار جهاد دانشگاهی است.

عاقلی با بیان اینکه معنی مدیریت جهادی در واحد پشتیبانی جهاد دانشگاهی محقق می‌شود، تصریح کرد: اگر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با صرف هزینه‌های گزاف انجام شود، دیگر نمی‌توان نام فعالیت جهادگرانه بر آنها گذاشت.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با الگوگیری از آیات الهی در طول برنامه پنجم توسعه، اظهار کرد: بهره‌مندی 102 هزار دانشجو در قالب 302 رویداد شاخص فرهنگی، چاپ 232 عنوان کتاب دانشگاهی در مرکز انتشارات جهاد، تولید و انتشار 7 هزار و 250 خبر در خبرگزاری قرآنی (ایکنا) و 9 هزار و 350 خبر در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برخی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: با وجود پاسخگو نبودن فضای فیزیکی بدلیل استقبال مردم استان در استفاده از خدمات آموزشی در طول برنامه پنجم توسعه، 121 هزار و 800 نفر از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی، پزشکی و علوم انسانی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، افزود: 4 هزار و 165 دانشجو در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سطوح کاردانی و کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عاقلی با بیان این‌که در حوزه پژوهش 57 طرح مطالعاتی، پژوهش و فناوری در گروه‌های شیمی، متابولیت ثانوی و مدیریت کسب و کار در استان و در سطح ملی ارائه شده است، گفت: چاپ 127 مقاله ISI و مجلات علمی و پژوهشی، ثبت اختراع 7 دستاورد پژوهشی، راه‌اندازی اولین درمانگاه تخصصی دیابت در استان برخی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در طول برنامه پنجم است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در 5 هکتار با 10 هزار فضای فیزیکی و 3 هزار متر گلخانه در حال فعالیت است، اظهار کرد: 26 شرکت و واحد فناور و دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌پردازند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی مجموعه‌ای با مساحتی بالغ بر 6 هزار و 250 متر در جهاد دانشگاهی استان در حال احداث است.

عاقلی با اشاره به برنامه‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تصریح کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای حل مشکلات این حوزه در منطقه، راه‌اندازی شعبه رویان در استان و راه‌اندازی پژوهشکده مدیریت و توسعه فناوری سبز از عمده برنامه‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا