ثبت نام برای دهمین کارگاه پیشرفته اخترفیزیک کشور در مراغه آغاز شد

حسین عبادی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند تا پنج مرداد ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند، گفت: این کارگاه از 25 تا 30 مرداد در این مرکز برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان و دانش آموختگان دوره های تحصیلات تکمیلی فیزیک با گرایش های مختلف از جمله نجوم، کیهان شناسی، اخترفیزیک و گرانش می توانند در این دوره شرکت کنند.

رییس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه می توانند با مراجعه به سایت مرکز به نشانی http://www.riaam.ac.ir/faو تکمیل و ارسال فرم، در این کارگاه ثبت نام کنند.

عبادی افزود: برای دانشجویان شرکت کننده در این کارگاه از سوی مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه و انجمن نجوم ایران گواهی اعطا خواهد شد.

وی گفت: مباحث این کارگاه شامل بخش های مبانی نجوم، نسبیت گرانش و کیهان شناسی، نجوم ذره ای و اختر فیزیک پیشرفته است.

عبادی یادآوری کرد: مسوولان برگزاری این کارگاه با شماره 37412222 – 041 آماده ارایه خدمات به علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه هستند.

مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه در اردیبهشت سال 81 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی تاسیس شد.

فعالیت های پژوهشی این مرکز از سال ٨٢ آغاز شده که علاوه بر محققان دانشگاه های داخل کشور محققانی از موسسات پژوهشی خارجی چون موسسه پژوهشی ایزمیران روسیه، رصدخانه کوت دازور فرانسه، رصد خانه بویراکان ارمنستان و دانشگاه باکو در قالب قراردادهای پژوهشی با این مرکز همکاری داشتند.

تاکنون اجرای بیش از 450 طرح پژوهشی توسط محققان در این مرکز پیشنهاد شده که نتیجه آن چاپ بیش از 320 مقاله ISI ، ارایه 42مقاله در کنفرانس های علمی بین المللی و ارایه 32 مقاله در همایش های علمی ملی است.

این مرکز از مهر سال 1392 نیز فعالیت آموزشی خود را با پذیرش چهار دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکتری رشته فیزیک نجومی آغاز کرده است.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا