احتمال اضافه وزن در نوزدان حاصل از آی وی اف بیشتر است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، بر اساس نتایج مطالعه محققان دانشگاه ماستریخت، تصور می شود که ژن های این نوزادان احتمالا دچار تغییر می شوند به این معنی که چربی بیشتری ذخیره می کنند به طوری که متوسط وزن این کودکان در 9 سالگی 1.5 پوند (680.30 گرم) بیشتر است.
این مطالعه نشان داد که شکل گیری جنین در ظرف آزمایشگاهی به جای بدن مادر احتمالا باعث می شود که بدن این نوزدان چربی بیشتری ذخیره کند ؛ به این معنی که این کودکان حتی در صورت یکسان بودن میزان خوراک آنها با همسالانشان، چاق تر می شوند.
دکتر 'هلن زاندسترا' از دانشگاه ماستریخت و محقق ارشد این مطالعه گفت: این تفاوت وزنی موضوع نگرانی است زیرا کودکانی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی نیز اضافه وزن داشته باشند. 
وی افزود: بر این اساس، به اعتقاد ما کودکانی که از طریق لقاح مصنوعی متولد می شوند، می توانند در سال های بعدی زندگی خود مستعد ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی از جمله مشکلات قلبی باشند.
محققان در این مطالعه که در انجمن اروپایی کنفرانس تولید مثل و جنین شناسی انسان در ژنو ارائه شد ، 136 کودک را که از طریق لقاح مصنوعی در هلند متولد شده بودند، بررسی کرد.
این مطالعه نشان داد که کودکان حاصل از لقاح خارج از رحمی با قد متوسط و 9 و نیم سال سن در قیاس با کودکان هم سن و سال و هم قد خود که از طریق بارداری طبیعی به دنیا آمده بودند، 1.5 پوند (680.30 گرم) سنگین تر بودند.
به گفته محققان ، هورمون هایی که در جریان آی.وی. اف، برای برداشت تخمک به زنان داده می شود، به واسطه تغییر رفتار سلول های جنین در روزهای اول زندگی، باعث می شوند که کودکان این زنان دچار اضافه وزن شوند. 
کودکان حاصل از آی.وی.اف رشد رویانی خود را در یک ظرف آزمایشگاهی آغاز می کنند و به گفته محققان هلندی، مواد شیمیایی مختلفی که برای این منظور استفاده می شود، احتمالا وزن این کودکان را در زمان تولد تغییر می دهد.
گرچه تصور می شود این سوپ شیمیایی کودکان ای.وی.افی را در زمان تولد اندکی کوچکتر می سازد اما می تواند در آینده به افزایش وزن آنها منجر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا