عواقب خروج آمریکا از معاهده پاریس بسیار کمتر ازچیزی است که به آن اشاره می شود

به گزارش سیناپرس، اریک سولهایم در جریان سفر به خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص تبعات خروج آمریکا از معاهده پاریس اظهار داشت: در این زمینه در رسانه ها بزرگنمایی و مبالغه شده است؛ حتی می توان گفت این مساله(خروج آمریکا از معاهده پاریس)خیلی هم بد نیست. به خاطر این که بسیاری از کشورهای دنیا در کنار هم قرار گرفته اند تا نه تنها بیشتر به قرار داد پاریس متعهد شوند بلکه بعضی حتی آن را زودتر از آن چه قول داده بودند اجرایی کنند.

وی نمونه داد: به طور مثال، کشور هند گفته تلاش می کند هر چه زودتر قرارداد پاریس را اجرایی کند و می خواهند در بحث انرژی خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر فرآیند اجرای قرارداد پاریس را تسریع ببخشند. کشورهایی مثل ایران، روسیه و برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی همه در کنار هم ایستاده اند تا هر چه موثر تر و سریعتر این قرارداد را اجرایی کنند.
سولهایم گفت: شرکت های بزرگ در داخل آمریکا هم مانند اپل، گوگل و وال مارت و بقیه شرکت ها، کاری به این ندارند که آمریکا از این معاهده خارج شده است؛ آنها گفته اند نه به خاطر دلایل سیاسی بلکه به خاطر محیط زیست که برای آنها اهمیت زیادی دارد، به قرارداد پاریس پایبند می مانند و به اقتصاد سبز خود ادامه می دهند.
وی تاکید کرد: در کنار این شرکت ها، اکنون در سراسر جهان ، NGO ها، شرکت ها و مالکان بزرگ صنعت دنبال اقتصاد سبز خواهند بود تا آن را اجرایی کنند و معاهده پاریس، اقتصاد سبز و محیط زیست مسایلی نیستند که به سیاست مربوط باشند؛ مساله ای است که به تمام انسان ها بستگی دارد و آینده همه ما در دست آنهاست.
**سازمان ملل در کنار دولت ایران ایستاده است
معاون دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص اقدامات سازمان ملل در کمک به ایران در زمینه محیط زیست و بویژه مساله گرد و غبار و طوفان های گرد و غباری گفت: من به تهران آمدم تا در کنفرانس بین المللی گرد و غبار شرکت کنم، چرا که سازمان ملل متحد در کنار دولت ایران ایستاده تا از آن حمایت کند. همچنین در کنار بقیه کشورهای منطقه است تا بتوانند با طوفان های گرد و غباری مقابله کنند.
وی افزود: به خوزستان سفر کردیم و تلاش های دولت ایران برای بازیابی و احیای تالاب ها و همچنین کاشت درختان در مناطق صحرایی را دیدیم و این اقدامات باعث می شود تا ما از ایران بخواهیم این کارها را بیشتر انجام دهد.
سولهایم تاکید کرد: سازمان ملل متحد آماده است به ایران و بقیه کشورها کمک کند که اگر راه حل های علمی و عملی برای این کار احتیاج دارند، دانش لازم در این زمینه ها را در اختیار دولت ها قرار دهد.
وی افزود: سازمان ملل متحد آماده است جایگاهی را برای تمامی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عراق، سوریه و عربستان سعودی آماده کند تا بتوانند در کنار هم قرار گیرند و این مشکل را حل کنند.
سولهایم گفت: به خاطر این که برای حل این مشکل به کمک تمامی کشورهای منطقه احتیاج داریم و مشکل گرد و غبار مشکل یک ملت یا یک کشور نیست و مشکل تمامی جهانیان است. چون این مشکلی است که شمال آسیا و جنوب آفریقا و تمام دنیا را فرا می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا