معرفی توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه های فرهنگ،علم و فناوری و آموزش

وی تاکیدکرد: به ویژه موضوع اعتدال‌گرایی در مسائل فرهنگی که اساس دین ماست، باید در دانشگاه‌ها تبلیغ شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی امروز 14 تیر ماه در سومین گردهمایی مدیران و رابطان خبری واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با شعار "فرهنگ جهادی، تولید دانش بنیان، آموزش تخصصی برای اشتغال بر بال روابط عمومی عمل گرا" که به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی انگیزه شکل‌گیری ساختار مشابه جهادسازندگی که به توسعه زیرساخت‌های اصلی کشور کمک کند، ایجاد شد که از همان جا بود که نهادی تحت عنوان جهاددانشگاهی شکل گرفت که وظیفه اصلی آن پایلوت‌سازی در کشور است. 

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی نهادی است که می تواند در حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی، فناورانه و آموزش های تخصصی الگوسازی کند و در اساسنامه آن نیز این حوزه‌ها گنجانده شده و تلاش ما این است که این اقدامات شاخص را در تمام واحدهای جهاددانشگاهی به انجام برسانیم.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: عده‌ای در کشور جهاددانشگاهی را رقیب خود می‌دانند که باید تلاش کنیم این دیدگاه از بین برود. جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که با حداقل امکانات و با روحیه جهادی اقدامات بزرگی را در کشور به ثمر رسانده است. عده‌ای دیگر نیز ما را به ویژه در حوزه علم و فناوری مزاحمی برای منافع خود می‌دانند، زمانی که محصول و خدمات این افراد در کشور وارداتی باشد، مسلما میان اقدامات ما و آن ها تزاحم ایجاد شود. عده ای نیز هنوز باور به توان ملی ندارند و گمان می‌کنند مشکلات ما باید توسط غرب حل می‌شود.

طیبی اضافه کرد: روابط عمومی‌های واحدهای جهاددانشگاهی باید با فرهنگ‌سازی تلاش کنند تا این مشکلات خللی در مسیر حرکت این نهاد ایجاد نکند.

"دهه پیشرفت و عدالت" با دانش بنیان اداره کردن کشور محقق می‌شود

وی با اشاره به اینکه تبلیغ علم و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ضروری است، عنوان کرد: برخی مدیران سیاسی کشور از الزامات اداره دانش بنیان کشور آگاهی کاملی ندارند، در حالی که بنا بر بیانات مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت، با دانش بنیان اداره کردن جامعه حاصل می‌شود.

طیبی با اشاره به افزایش شادابی و نشاط در جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید در بدنه سازمان زمینه شادابی و نشاط را فراهم کنند. 

وی با تاکید بر ضرورت وجود فعالیت‌های روابط عمومی و اقدامات بازاریابی به طور همزمان، یادآور شد: هم باید به فعالیت های روابط عمومی توجه شود و هم به موضوع بازاریابی. روابط عمومی ها باید از ابزارهای برندسازی حداکثر استفاده را داشته باشند و مراقبت نمایند تا شأن این نهاد در تبلیغات و بازاریابی حفظ شود.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: با توجه به فضای سیاسی حاکم در کشور وظیفه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی تلطیف مسائل سیاسی در کشور است.

طیبی با تاکید بر تقویت ارتباطات جمعی جهاددانشگاهی با رسانه های گروهی، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در جهاددانشگاهی باید ارتباط دوستانه‌ای با رسانه‌های کشور برقرار کنند و در حوزه فعالیت‌ها و ماموریت های این نهاد فارغ از گرایشات سیاسی رسانه های مختلف با آن ها همکاری کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با استقبال و قدردانی از اقدامات موثر انجام شده در حوزه روابط عمومی، بر لزوم توجه جدی واحدهای جهاددانشگاهی سطح کشور به روابط عمومی‌ها تاکید کرد.

رئیس جهاددانشگاهی با ابراز خرسندی از پروژه های تلویزیونی جدید این نهاد، یادآور شد: بودجه پروژه‌های تلویزیونی اخیر تدوین شده در روابط عمومی جهاددانشگاهی تامین شده است و امیدواریم تلاش‌های آغاز شده در این سازمان با کمک مسئولان ورابط عمومی همه واحدهای کشور به انجام برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا