لزوم ایجاد مراکز جامع رادیولوژی در کشور

دکتر علی اکبر عامری با تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی میان رادیولوژیست ها اظهار کرد: ایجاد مراکز جامع رادیولوژی در کشور امری مهم است که نباید مورد غفلت جامعه رادیولوژی قرار گیرد.

وی افزود: بهتر است به جای فعالیت رادیولوژیست ها در مراکز کوچک و انجام اقدامات جزئی، آنها در مراکز جامع بخشی از کار را برعهده گیرند. این اقدام هم به نفع مردم بوده و هم رادیولوژیست ها بهره مند می شوند؛ البته ممکن است رادیولوژیست ها در مراحل ابتدایی درآمد بالایی نداشته باشند اما به تدریج موفقیت و دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت.
عامری با یادآوری اینکه بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل برخی مشکلات مانند تعرفه ها و بدهی بیمه ها در آستانه ورشکستگی هستند، افزود: بی توجهی به این مسائل بر کیفیت کار تأثیر گذاشته و از طرفی باید توجه داشت که بسیاری از وسایل و تجهیزات رادیولوژی نیازمند به روز شدن هستند و برخی از آنها کارایی خود را از دست داده اند.
وی به عنوان نمونه گفت: دستگاه ماموگرافی با کیفیت قیمتی حدود 600 تا 700 میلیون تومان دارد در حالی که برخی از نمونه های این دستگاه کیفیت و کارایی کمتری داشته و قیمتی 100 میلیون تومانی دارند و در صورت عدم حمایت های مالی از مراکز آزمایشگاهی آنها نمی توانند دستگاه های مناسب و با کیفیت خریداری کنند و این موضوع سبب لطمه به سلامت جامعه خواهد شد.

 زوم اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات
عضو  شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران با تاکید بر اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات گفت: عدم توجه به مشکلات تعرفه ای سبب بروز مشکلات زیادی خواهد شد.
وی به دیگر مشکلات حوزه رادیولوژی اشاره کرد و افزود: در تهران چندین سال است که مجوز راه اندازی مراکز جدید رادیولوژی صادر نمی شود که این موضوع موجب بروز آسیب های فراوان در حوزه رادیولوژی و کاهش انگیزه تحصیل در این رشته می شود.
عامری ادامه داد: به طور کلی بی توجهی به چالش های این رشته سبب می شود افراد متخصص به جای انجام اقدامات علمی مجبور شوند بخشی از سرمایه خود را در بانک ها و موسسات گذاشته تا متضرر نشوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا