ساخت داروی مشترک مبارزه با مالاریا و دیابت

طی بیانیه ای که توسط دکتر هارش واردان ( Harsh Vardhan ) وزیر اتحادیه علوم و فن آوری و علوم زمین (Union Minister for Science and Technology and Earth Sciences) در بخش دارویی اعلام شده است ، داروهای جدیدی برای درمان مشترک بیماری هایی کشنده ای مانند مالاریا ، دیابت و پوکی استخوان در کشور هند به کار خواهد رفت . این داروی های مشترک در مرحله آزمایشی بالینی مثبت عمل کرده و این بیماری ها را از بین برده اند .

دکتر واردان در ادامه افزود : شورای علمی و تحقیقات صنعتی (Council of Scientific and Industrial Research) و موسسه تحقیقات دارویی مرکزی (Central Drug Research Institute) هند به طور همزمان به رسیدگی داروهای جدید پرداخته و پژوهش ها و مطالعاتی در جهت اثر آنها برای درمان شکستگی ، سرطان ها ، مشکلات انعقاد خون و قند خون انجام داده اند .

پس از بازدید موسسه تحقیقات دارویی مرکزی (CDRI) ، وزیر لکهنو (Lucknow) گفت : با تحقیق و توسعه بیشتر می توان به موفقیت های مهمی در درمان اینگونه بیماری ها دست پیدا کرد . من مطمئن هستم که این داروهای آزمایشگاهی تحت نظارت شورای علمی و تحقیقات صنعتی (CSIR) و با پشتیبانی هیات Swasth Swachh Bharat صلاحیت مصرف را دریافت می کنند .

او در ادامه اظهار داشت : دانشمندان ما بر هر دو جنبه بیماری های عفونی و شیوه زندگی lifestyle diseases (بیماری هایی با نام بیماری طول عمر یا بیماری های تمدن) تمرکز کرده اند . ما در حال ایجاد نسل جدیدی از داروها ، بیولوژیک ها ، بیوژنیک ها ، ژن درمانی ، درمان با سلول های بنیادی ، داروهای شخصی و نانوپزشکی چند منظوره هستیم  .

از سوی دیگر ناندرا مودی (Narendra Modi) نخست وزیر این کشور اعلام کرد : ما در حال پیش بردن کشور هند به جایی هستیم که تا سال 2020 در زمینه کشف دارو و ابداع و نوآوری در این زمینه در جهان پیشرو باشد .

قابل توجه است دکتر واردان اعلام کرد که مردم منتظر بودند تا آزمایشگاه شورای علمی و تحقیقات صنعتی (CSIR) داروهای درمانی و پیشگیرانه ای را برای بیماری های عفونی جدید ارائه دهد .

وی در ادامه افزود  : تا کنون تلاش های تحقیقاتی و توسعه ای در زمینه دارویی و پزشکی در ایجاد و تنظیم داروهایی برای درمان بیماری هایی چون فیلاریازیس (Visceral leishmaniasis نوعی بیماری انگلی مناطق گرمسیر که از نوعی کرم منتقل می شود) ، لیشمانیاز (filaria نوعی بیماری انگلی که از گزش نوعی پشه خاکی منتقل می شود) ، جذام و سل با حمایت دولت در سرمایه گذاری هایی در آزمایشگاه هایی همچون موسسه تحقیقات دارویی مرکزی (CDRI) و شورای علمی و تحقیقات صنعتی (CSIR) ، موسسه فن آوری شیمیایی شورای علمی و تحقیقات صنعتی حیدر آباد (CSIR-IICT, Hyderabad) و موسسه زیست شناسی شیمیایی کلکته (CSIR-IICB, Kolkata)  به خوبی انجام شده است .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا