عفونت ادراری در دختران شایع تر است

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر رزیتا حسینی روز دوشنبه در حاشیه این همایش اظهار کرد: آناتومی مجاری ادراری در دختران زمینه ساز شیوع بیشتر این بیماری در آنان شده است.

وی ادامه داد که شیوع ابتلا به عفونت های ادراری در بین دختران تقریبا در همه کشورها یکسان است و تقریبا در یک سطح به این بیماری مبتلا می شوند.
حسینی با اشاره به اینکه اختلالات مثانه و مشکلات زیربنایی دستگاه های ادراری در پسران شایع تر است، افزود: پسران معمولا به عفونت های شدید دچار می شوند.
وی عفونت های ادراری را یکی از معضلات حوزه کلیه کودکان اعلام کرد و گفت: رعایت اصول بهداشت و مسائل فرهنگی در کاهش ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.
متخصص نفرولوژی کودکان اظهار کرد که هرچند عفونت های ادراری بیماری شایع کلیه کودکان است اما نسبت به بیماری های عفونت ریوی و تنفسی از شیوع کمتری برخوردار است.
وی به تعداد سخنرانی های این همایش اشاره کرد و گفت 64 سخنرانی در مدت چهار روز در این همایش ارایه خواهد شد.
حسینی ادامه داد: تازه های بیماری های کودکان از جمله گوارش، کلیه، مغز و اعصاب، ریه و دستگاه تنفسی در این همایش ارایه خواهد شد.
اولین همایش تازه های بیماری کودکان و مراقبت های پرستاری از امروز ( 12 تیرماه) در سالن همایش های رازی آغاز بکار کرد و تا 15 تیر به کار خود ادامه می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا