پروژه استفاده از سلول بنیادی در درمان فلج مغزی کلید می خورد

به گزارش سیناپرس، دکتر مرتضی ضرابی در گفتگو با  مهر اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقداماتی که در شرکت فناوری بن یاخته رویان انجام می دهیم نگهداری و ذخیره سازی نمونه خون بندناف است.

وی با بیان اینکه از این خون بند ناف در راستای درمان بیماری ها استفاده می کنیم، اظهار داشت: قرار است امسال بزرگترین پروژه استفاده از سلول های بنیادی در بیمارانی که فلج مغزی شده اند را آغاز کنیم.

ضرابی با بیان اینکه این پروژه با همکاری مرکز طبی کودکان و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز خواهد شد، گفت: این پروژه در نوع خود، بزرگترین پروژه ملی و بین المللی برای درمان بیماران مبتلا به فلج مغزی یا سی پی است.

مدیرعامل خون بند ناف رویان با تاکید بر اینکه این می تواند قدم موثری برای درمان باشد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم توانسته ایم نسبت  به ذخیره سازی ۷۵ هزار نمونه اقدام کنیم و ۲۰ نمونه را برای درمان بیماری ها پیوند دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون نمونه های خون بند ناف در کشور  به صورت عمومی و خصوصی جمع آوری می شود، اظهار داشت: : اکنون دفتری برای ذخیره سازی و نگهداری نمونه های خون بند ناف در اقلیم کردستان راه اندازی کرده  ایم.

به گفته وی، در حال حاضر کشورهای عمان، عمارات، لبنان، تاجیکستان، آذربایجان و کویت متقاضی نگهداری نمونه های خون بند ناف هستند و در صدد هستیم که امسال بخشی از خدمات خود را به کشورهای همسایه ارائه کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا