پرتاب نسل بعدی ماهواره‌های لندست توسط ناسا

به گزارش ایسنا، ماهواره‌های لندست برای بیش از 40 سال است که به طور مستمر در حال تصویربرداری از سطح زمین بوده‌اند و داده‌های مهمی را درباره سیاره خاکی به زمینیان مخابره کرده‌اند.مجموعه ماهواره‌های لندست از سال 1972 از جنگل‌زدایی بستر آمازون، خشکسالی‌ها، آتش‌سوزی جنگل‌ها، رشد شهرهای بزرگ و عقب‌نشینی یخچال‌های قطب تصویربرداری کرده‌اند.

چون استمرار در این ماموریت بسیار مهم است، ماهواره بعدی خانواده لندست، بسیار شبیه «لندست 8» خواهد بود که در سال 2013 به فضا پرتاب شد. ناسا لندست 9 را سازه به‌روز‌شده ماهواره لندست 8 می‌خواند.این آژانس و مرکز پرواز فضایی گودارد، تولید لندست 9 را بر عهده خواهند داشت؛ ناسا همچنین ماموریت پرتاب این ماهواره را رهبری خواهد کرد در حالی که مرکز تحقیقات زمین‌شناسی ایالات متحده، عملیات این ماهواره‌ و مدیریت داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آن را بر عهده خواهد داشت.

حسگر مادون‌قرمز حرارتی (TIRS) لندست 8 در ماه فوریه دچار مشکل شد و این موضوع، میزان داده‌های ارائه‌شده توسط آن را کاهش داد. ناسا اعلام کرده حسگر مادون‌قرمز حرارتی لندست 8 دارای عمر سه ساله بود در حالی که نمونه جدید روی لندست 9 پنج سال عمر خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا