آیین نامه وزارت بهداشت در راستای مصوبه آمایش آموزش عالی ارائه شد

 به گزارش ایرنا، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان این که هم اکنون سیاست های اجرایی تنظیم ظرفیت دانشگاه و آمایش آموزش عالی در وضعیت نابسامانی قرار دارد، گفت: در برخی استان ها شاهد رشد بی رویه برخی رشته ها هستیم در حالی که هیچ نیازی در آن استان در زمینه اشتغال در آن رشته وجود ندارد و از طرفی آمایشی در سطح ملی و در حوزه آموزش عالی انجام نشده است.

کبگانیان خاطرنشان کرد: مصوبه ای در این در زمینه در سال گذشته در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با 12 سیاست اجرایی به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شد که البته این مصوبه ها شامل دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های غیرانتفاعی نیز می شد.

وی افزود: بخشی از این سیاست ها در حوزه سلامت و در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی شده که نتایج آن در جلسه امروز ارائه شد.وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت آیین نامه ای در ذیل سیاست های آمایش سرزمین در چهار ماده و 9 تبصره ارائه کرد که در آن کشور از نظر آموزشی به 10 قطب و منطقه تقسیم بندی شده است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: بعد از ارائه این آیین نامه اصلاحاتی از سوی اعضا مطرح و نکات مغفور مانده به آن اضافه شد تا خلاءهای موجود در آن رفع شود.

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز گزارشی در این زمینه ارائه نکرده است که البته این کار در سطح این وزارتخانه بسیار وسیع است.

کبگانیان خاطرنشان کرد: در این سیاست ها بر هماهنگی بخش دولتی و غیردولتی، مشخص شدن میزان اختیارات دانشکده ها و مجتمع های سلامت و هماهنگی با وزارت علوم در زمینه مناطق و رشته های مورد نظر تاکید شده است.

به گفته کبگانیان، قرار است آیین نامه اصلاح شده در جلسه آتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شود.کبگانیان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در جلسه امروز بر گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت در چهارچوب سیاست های نقشه جامع علمی کشور و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد. وی افزود: میانگین نیروی انسانی در حوزه سلامت بسیار اندک است و امروز کشور به چند برابر نیروی متخصص تربیت شده نیازمند است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا