ارسال 486 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی هیدرولوژی آب

هیدرولوژی، علمی است که در آن پیدایش، خواص و شکل حرکت و گردش آب در طبیعت بررسی می شود. 
به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، رسول میرعباسی روز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: فراخوان ارسال مقاله از اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان خرداد امسال ادامه داشت. 
وی افزود: 362 مقاله از این تعداد برای ارائه در این کنفرانس علمی پذیرفته شده که 80 مقاله به صورت شفاهی و مابقی درقالب پوستر ارائه می شود. 
میرعباسی، هیدرولوژی و مدیریت منابع آب، هیدرولوژی و انتقال آب بین حوضه ای، هواشناسی و تغییر اقلیم، سیلاب و خشکسالی، مدلسازی در هیدرولوژی، هیدرولوژی شهری و ترابری، کشاورزی و محیط زیست، برف و اقتصاد آب، هیدرولوژی و آبخیزداری را از محورهای این کنفرانس 2 روزه دانست. 
این کنفرانس به همت انجمن علمی هیدرولوژی ایران و با همکاری دانشگاه تهران، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی جهان اسلام، استانداری چهارمحال و بختیاری، شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست استان روزهای 21 و 22 ماه جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.  رییس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی آب ایران نیز از آغاز به کار این انجمن در دانشگاه شهرکرد در سال گذشته و بهره مندی رشته های مختلف از آن خبر داد. 
روح الله فتاحی ادامه داد: دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی یکی از ابزارهای علمی و موثر برای جلب توجه مسئولان به راهکارهای بهره گیری بهینه از منابع آبی است. 
وی بیان کرد: افزایش جمعیت و بهره برداری بیش از حد از منابع زیرزمینی، وضعیت منابع آبی کشور را به مرحله بحران رسانده است.
فتاحی تاکید کرد: کشور ما در ناحیه گرم و خشک جهان واقع شده و جز حاشیه شمالی و غربی که منابع قابل استفاده دارد، در عمده مناطق کشور، وضعیت کم آبی سال به سال وخیم تر گزارش می شود. 
وی افزود: در گذشته به دانش پایه ای که برای مدیریت منابع آب لازم است، آن گونه که باید پرداخته نشده و به جای استفاده از آب های سطحی با حفر چاه و استحصال بیش از حد از منابع زیرزمینی تمامی دشت های این استان به مرز ممنوعه رسیده است.
فتاحی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری به رغم هشدار برخی مسئولان درباره تامین 10 درصدی آب کشور در این استان با وسعت حدود یک درصد مساحت کشور، اما تصمیم گیری ها برای اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای مشکلاتی را برای حوضه پایین دست ایجاد کرده است. 
فتاحی تاکید کرد: طرح های انتقال آب که بیش از توان منابع آبی این استان بارگذاری شده است، به دلیل کاهش بارندگی، تغییر اقلیم و نوع بارش از برف به باران و تغذیه نشدن منابع زیرزمینی کمبود آب استان را مضاعف کرده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا