کارت‌های اعتباری، کلیدها و کارت‌های عبور همه در یک انگشتر

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت "توکنایز"(Tokenize) با تلفیق فناوری‌های NFC و بلوتوث، حلقه‌ای طراحی کرده است که می‌تواند به عنوان کارت پرسنلی، کارت اعتباری، کلید ورودی، سوئیچ خودرو و حتی کلمه عبور لپ‌تاپ مورد استفاده قرار بگیرد.

توکِن امنیتی یا کلید امنیتی سخت‌افزاری کوچک است که برای ورود کاربر یک سرویس یا سامانه به‌کار می‌رود. به عبارت دیگر، این دستگاه یک دستگاه فیزیکی است که در اختیار کاربران مجاز قرار می‌گیرد تا به راحتی بتوانند برای استفاده از یک سیستم کامپیوتری هویت آنها تشخیص داده شود.

توکن امنیتی برای اثبات هویت فرد به صورت الکترونیکی استفاده می‌شود.(به عنوان مثال نحوه دسترسی به حساب بانکی از راه دور). از توکن به علاوه به جای رمز عبور معمولی برای احراز هویت مشتری که خواهان ورود به سیستم است، بهره می‌برند. به عبارت دیگر به عنوان یک کلید الکترونیکی برای دسترسی عمل می‌کند.

بعضی از توکن‌ها کلیدهای رمزنگاری مانند امضا دیجیتال و اطلاعات بیومتریک مثل اثرانگشت را در حافظه خود ذخیره می‌کنند. این توکن‌ها شامل چند کلید برای وارد کردن پین‌کد یا شماره شناسایی شخصی و آغاز برنامه توکن برای انجام عملیات ایجاد رمز عبور هستند. نسخه ای از این توکن‌ها به صورت ارتباط USB و بلوتوث است که این روش‌ها در انتقال رمز تولید شده به سیستم دخالت دارند.

این حلقه با بزرگترین شرکت‌های اعتباری و مالی نظیر ویزاکارت و مسترکارت، مایکروسافت برای ویندوز و بیش از 50 شرکت فعال در عرصه ترانزیت در جهان کار می‌کند.

برای فعال کردن این حلقه به عنوان سوئیچ خودرو می‌بایست کد مربوط به کارت سوئیچ خودرو برای شرکت ارسال شود تا حلقه متناسب با خودروی مورد نظر کدگذاری شود. برای روشن کردن خودرو یک کلید USB نیز ارائه می‌شود که پس از اتصال آن به درگاه ODB2 خودرو، حلقه به عنوان سوئیچ قابل استفاده خواهد بود.

 

برای حفظ امنیت، کاربر باید اثر انگشت خود را روی این حلقه قرار دهد تا شناسایی انجام شود و سپس آن را در انگشت خود قرار دهد. این حلقه تا زمانی که در انگشتان کاربر قرار نگیرد کار نمی‌کند و به این ترتیب هیچ خطری برای کاربر در صورت دزدیده شدن حلقه وجود ندارد.

این حلقه تا عمق 50 متری ضد آب است و با یک بار شارژ می‌تواند 14 روز کار کند.

در صورتی که از تمام قابلیت‌های این حلقه استفده شود به راحتی جایگزین کیف پول و دسته‌کلیدهای کاربران می‌شود.

 

در حال حاضر سفارش‌گیری این محصول آغاز شده و تحویل آن از دسامبر 2017 آغاز می‌شود.

قیمت حلقه‌های نقره‌ای این محصول 249 دلار است و رنگ‌های مشکی و رزگلد آن 50 دلار گران‌تر هستند.

برای استفاده از این حلقه در خودرو و درب منزل باید 200 دلار هزینه اضافه پرداخت کرد که مجموعا برای تمام امکانات 500 دلار قیمت خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا