خانه کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل ازمهر،  محمدرضا هدایتی اظهار داشت: به عنوان پایلوت این پروژه، در تابستان امسال، نخستین خانه کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات را در منطقه دربند تهران راه اندازی می کنیم.

این عضو هیات علمی دانشکده مخابرات، با اشاره به شعار سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، بر ظرفیت بالای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: ۷۵ درصد مشاغل آینده دنیا در حوزه ICT خواهند بود، که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب می توان با بهره گیری از ظرفیت های موجود این بخش، موجب تحول در زمینه اشتغال شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص ایجاد اشتغال در این بخش ادامه داد: حوزه توریسم و صنایع دستی ظرفیت بسیار بالایی جهت ایجاد اشتغال دارد که در این خصوص با طراحی اپلیکیشن هوشمند جامع توریسم با قابلیت معرفی جاذبه های گردشگری ایران به گردشگران خارجی و تضمین سفر امن و بی مخاطره، توانستیم بیش از ۵۰۰ شغل ایجاد کنیم.

هدایتی با بیان اینکه در صورت حمایت و معرفی بیشتر به جامعه هدف، امکان گسترش خدمت رسانی در سراسر کشور و اشتغال زایی بیشتر هم فراهم می شود، گفت: در جهت افزایش اشتغال، ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: تولید انبوه رباتهای آموزشی برای مدارس و دبیرستان ها توسط دانشجویان از دیگر پروژه هایی است که توسط دانشجویان انجام شده است؛ توجه به تعطیلات تابستانی پیش رو، رباتهای آموزشی گزینه مناسبی برای گروههای مختلف سنی است تا همزمان همراه با بازی، در زمینه علم الکترونیک دانش کسب کنند.

عضو هیات علمی دانشکده مخابرات با بیان اینکه دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات به دنبال ثبت شرکت تعاونی دانش بنیان است، گفت: پروژه پایش و سلامت سنجی فیبرنوری در سه بخش بررسی های قبل از نصب، حین نصب و پایش دوره ای بعد از نصب و نیز عیب یابی زیردریایی از دیگر پروژه های انجام شده توسط دانشکده مخابرات است که برغم تاکید مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از تولید داخل، اراده ای جهت بهره گیری از این پروژه تاکنون مشاهده نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا