قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی :وزارتخانه های علوم و بهداشت برای حمایت مالی از دانشجویان دوره دکترا تذکر گرفتند

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان آموزش پزشکی به دلیل کم کاری در اجرای آیین نامه حمایت مالی از دانشجویان دوره دکترا از سوی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تذکر گرفتند.

به گزارش ایرنا، دکتر منصور کبگانیان شامگاه امروز سه شنبه در حاشیه شصت و یکمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین نامه حمایت مالی از دانشجویان دوره دکترا در سال 90 در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصویب و در سال 91 به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.

وی افزود: اما هنوز این دو وزارتخانه به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده اند.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان این که در جلسه امروز بنا شد وزیر علوم به معاون آموزشی خود تذکر دهد تا آیین نامه های لازم در ذیل سیاست های تصویب شده در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شود.

کبگانیان درخصوص اهمیت این آیین نامه گفت: تعداد زیادی از نخبگان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در سنی قرار دارند که یا ازدواج کرده و یا در حال تشکیل خانواده هستند و از طرفی به دلیل مشکلات مالی مجبورند به سمت چند شغله شدن و یا فعالیت در زمینه غیرتخصصی روی آورند که این خود باعث افت تحصیلی در میان این قشر شود.

وی افزود: از طرفی تعداد زیادی از نخبگان به ویژه و دانشجویان کشور در مقطع دکترا در دانشگاه های کشورهای صنعتی جذب می شوند و این کشورها بودجه قابل توجهی برای جذب دانشجویان ایرانی اختصاص داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که هنوز فعالیت هایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام نشده، گفت: قرار است این حمایت ها به صورت کامل اتفاق بیفتد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا