پرواز در ارتفاع 60 هزار پا با سرعت 2330 کیلومتر در ساعت

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، مسئولان شرکت استارت‌آپ "بوم سوپرسونیک" (Boom Supersonic) در نمایشگاه هوایی پاریس اعلام کردند سامانه XB-1 ملقب به 'baby boom' و سرعت 2 هزار و 330 کیلومتر در ساعت پرواز خواهد کرد.

این جت سوپرسونیک نخستین پروازهای آزمایشی‌ را اوایل سال 2018 از سر خواهد گذراند؛ این آزمایش‌ها نزدیک پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیای جنوبی و با همکاری شرکت فضاپیماسازی ویرجین گالکتیک انجام خواهند شد.

گفته می‌شود هواپیمای XB-1 دارای 55 صندلی خواهد بود و تا سال 2023  اولین مسافران آن خواهند توانست سفری سوپرسونیک را در عرض اقیانوس آرام تجربه کنند. سرعت این هواپیما 160 کیلومتر در ساعت بیش از هواپیمای سوپرسونیک "کنکورد" و 2.6 برابر سریع‌تر از هواپیماهای مسافربری حال حاضر خواهد بود.

"بلیک اسکال" (Blake Scholl )، موسس و مدیرعامل شرکت بوم سوپرسونیک، اعلام کرد طرح هواپیمای دموی XB-1 ارائه شده‌ و پیش از تولید به لحاظ ایمنی بازبینی خواهد شد.

وی اعلام کرد، شرکتش 76 سفارش از پنج خط هوایی برای خرید این هواپیمای مسافربری دریافت کرده چون این جت می‌تواند ظرف فقط 3.5 ساعت مسیر بین لندن و نیویورک را طی کند.

هواپیمای مزبور به کنکورد شباهت دارد اما موتور پرسر و صدا و ناکارآمد کنکورد را ندارد. وجود موتور توربوفن مانند موتورهای هواپیماهای بوئینگ و ایرباس، این هواپیما را آرام‌تر و از لحاظ مصرف سوخت بسیار کارآمد کرده است.

اوایل سال جاری میلادی شرکت بوم سوپرسونیک اعلام کرد بودجه‌ای 33 میلیون دلاری را برای ساخت نمونه اولیه جت XB-1  دریافت کرده است. گفته می‌شود هزینه ساخت این جت بیش از 200 میلیون دلار خواهد بود و طوری طراحی خواهد شد که دارای دو ردیف تک‌صندلی باشد و هر مسافر به یک پنجره دسترسی خواهد داشت.

این هواپیما به منظور کاهش زمان پرواز، در ارتفاع 60 هزار پایی حرکت خواهد کرد و مسافران قادر خواهند بود انحنای زمین را ببیند.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا