نخستین کنگره بین المللی تولید مثل برگزار می شود

به گزارش ایرنا از انجمن علمی بیولوژی تولیدمثل و جنین شناسی ایران، این کنگره در قالب سخنرانی ها ، پانل های تخصصی، بحث های گروهی ، ارائه سخنرانی های کوتاه و پوستر ، برگزار خواهد شد. 

این کنگره از سوی انجمن علمی بیولوژی تولید مثل و جنین شناسی و با همکاری مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و درمان ناباروری کشور از جمله پژوهشگاه ابن سینا ، پژوهشگاه رویان، انجمن علمی باروری و ناباروری ایران و سایر مراکز درمان ناباروری و مراکز علمی تخصصی داخلی و خارجی برگزار می شود. 

مباحث علمی این کنگره در قالب 15 محورِ تخصصی شامل گامتوژنز، لقاح و کشت جنین، بیولوژی اسپرم و آندرولوژی، لانه گزینی و گفتمان اندومتر و جنین، کاربرد سلول های بنیادی در تولید مثل، نقش ژنتیک و اپی ژنتیک در تولید مثل، جایگاه انجماد در تولید مثل، حفظ باروری و عوامل تهدیدکننده آن، دست ورزی های ژنتیکی در تولید مثل، استانداردسازی و کنترل کیفیت درمراکز درمان ناباروری،بحث و بررسی می شود. 

همچنین تغذیه و عوامل محیطی در تولید مثل، مباحث اخلاقی و حقوقی تولید مثل، مردم شناسی تولیدمثل (ابعاد اجتماعی تولیدمثل)، نقش روش های تحریک تخمک گذاری در کیفیت تخمک و جنین، نقش درمان ها و جراحی های مردان در موفقیت روش های کمک باروری، ناتوانی جنسی در زنان ، سلامت جنسی و باروری ، ارزیابی و انجماد اسپرم در حیوانات مزرعه ای، انجماد و انتقال جنین در حیوانات مزرعه ای ارائه خواهد شد.

یکی از مهمترین ویژگی های این کنگره برنامه ریزی و فراهم نمودن ظرفیت آموزشی گسترده ای در قالب مجموعه کارگاه های کاربردی و تخصصی در در طی دو روز قبل و در حاشیه برنامه اصلی کنگره است . 

همچنین اولین جشنواره برترین های حوزه تولید مثل با موضوع 'شناسایی و معرفی برترین های حوزه تولید مثل' در سه بخش اصلی اساتید و پیشکسوتان ، محققان برتر، مقالات برتر و پایان نامه دانشجویی برتر برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است گروه های هدف که در این کنگره به آنها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت متخصصین زنان، مامایی ، اورولوژی ، جنین شناسی ،پزشکان عمومی ، دامپزشکان ، کلیه گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و…است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا