مردم، جامعه شناسان و رسانه ها در بیابانزدایی مشارکت کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در نشست کارگروه ملی مقابله با بیابانزایی افزود: با فرهنگسازی می توان مردم منطقه را از پیامدها و مشکلاتی که با اجرای بعضی از طرح ها مانند ایجاد سد جدید در سرشاخه های دجله و آثار آن بر بین النهرین ایجاد می شود، مطلع کرد.
وی همچنین بر تغییر شیوه ها و نگاه دولتی در اجرای طرح های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: ما در نگاه و روش های دولتی همواره به دنبال اعتبارات مالی، امکانات، تسهیلات و نیروی انسانی هستیم، در حالی که در موضوع های مربوط به عرصه های چند میلیون هکتاری منابع طبیعی باید خود را مانند یک سازمان مردم نهاد (سمن) فرض کنیم که می خواهد با کمک دولت و مشارکت مردمی، طرح ها را اجرا کند.
به گفته وی، دولت باید در کنار مردم برای تسهیل امور اقدام کند.
حجتی همچنین استفاده از دانش و کمک فکری سایر کشورها و کنوانسیون های بین المللی در زمینه حفظ منابع طبیعی و اجرای برنامه ها و طرح ها را ضروری خواند و افزایش اعتبارات اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی در بودجه96 را مهم برشمرد.
به گزارش ایرنا، هفدهم مهرماه پارسال 14 برنامه تحقیقات کشاورزی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تدوین شد که یکی از آنها طرح عملیات آبخیزداری، حفاظت خاک و مقابله با بیابانزایی و کانون های گرد و غبار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا