کودکان نوع دوستی را از والدین خود فرامی گیرند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، این تحقیق نشان داده است والدینی که افکار نوع دوستانه دارند، در قیاس با والدینی که گرایش به خودخواهی در آنها بیشتر است، بیشتر احتمال دارد که ارزش ها را به کودکانشان منتقل کنند، زیرا پدر و مادرهایی که محور توجه آنها بر ارزش های 'جامعه یار' مانند نوع دوستی است، در قبال نیازهای کودکان خود نیز حساس تر هستند.
در نتیجه، این قبیل والدین ارتباط قویتری با کودکان خود ایجاد می کنند که باعث می شود کودکان آنها نیز به احتمال زیاد خصیصه های ارزشی والدین خود را دنبال کنند.
محققان 'رویال هالووی' دانشگاه لندن و دانشگاه 'وست مینستر' در وین و برن در این مطالعه 418 خانواده آلمانی دارای فرزندان6 تا 11 سال و خانواده های سوییسی دارای فرزندان 7 تا 9 سال را بررسی کردند. محور این بررسی ها، ارزش های مورد نظر والدین برای آموزش به فرزندان و میزان موفقیت آنها بود.
این مطالعه نشان داد والدینی که مشتاق بودند کودکان آنها مهربان و دلسوز تربیت شوند، بیشتر احتمال داشت که کودکانی مهربان و دلسوز داشته باشند.
اما پدر و مادرهایی که بیشتر به کسب قدرت و موفقیت علاقمند بودند، کودکان آنها کمتر احتمال داشت که مهربان یا دلسوز باشند. 
همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، والدین با داشتن رفتاری سرشار از همدلی و حمایتگری در مناسبات خود با کودکان، اهمیت این ارزش ها را به طور مستقیم نشان می دهند، به طوری که فرزندان آنها نیز به احتمال زیاد مایل به تکرار این تجربه های مثبت هستند.
اما در این زمینه اختلافی میان پدر و مادرها وجود دارد. این آزمایش نشان داد که مادرها اغلب نوع دوستی و البته محافظه کاری را به کودکان خود یاد می دهند درحالی که پدرها بیشتر به موفقیت های مادی و یا قدرتی کودکان خود و نیز آماده ساختن آنها برای پذیرش تغییر علاقمند هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا