اطلاعات ۱۹۸ میلیون رای دهنده آمریکایی در اینترنت رها شد

به گزارش سیناپرس ازمهر و به نقل از راشا تودی، علت این امر سهل انگاری شرکت های پیمانکار طرف قرارداد با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکاست که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، داده های مذکور را برای تحلیل رفتار رای دهی مردم و پیش بینی اولویت های سیاسی آنها در آینده در اختیار گرفته اند.

کارشناسان امنیتی شرکت امنیت سایبری UpGuard در کالیفرنیا می گویند در تاریخ ۱۲ ژوئن یعنی یک هفته پیش بدون هیچ دردسری به این اطلاعات دسترسی یافته اند و حدود ۱.۱ ترابایت اطلاعات خصوصی ۱۹۸ میلیون آمریکایی را از اینترنت بارگذاری کرده اند.

آنها می گویند ۲۴ ترابایت فایل دیگر هم بر روی سرورهای کلود شرکت آمازون ذخیره شده بود که هر کسی قادر به بارگذاری آنها بوده است، زیرا هیچ کلمه عبوری برای دسترسی به این فایل ها در نظر گرفته نشده بود.

شرکت هایی که داده های مذکور را برای تحلیل و بررسی از حزب جمهوری خواه دریافت کرده اند، Deep Root Analytics، Data Trust و  TargetPoint Consultingنام دارند. پایگاه داده مذکور در ژانویه سال ۲۰۱۷ به روز شده است.

در این پایگاه داده، اسامی، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تلفن و جزییات مربوط به ثبت نام رای دهندگان و حتی اطلاعات مربوط به قومیت و مذهب آنها موجود بوده است. رمزگذاری بر روی اطلاعات مذکور بعد از ۱۲ روز در تاریخ ۱۴ ژوئن صورت گرفته و هنوز مشخص نیست هکر یا هکرهایی کل اطلاعات یاد شده را برای سوءاستفاده های بعدی بارگذاری کرده اند یا خیر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا