معرفی دستاوردهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در جشنواره ملی حرکت

 فضل‌الله ایرجی کجوری در نخستین جلسه بخش بین‌الملل دهمین جشنواره حرکت که در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و علمی در سطح بین‌الملل بیشتر از هر حوزه دیگری می‌تواند به گسترش ارتباطات میان کشورها کمک کند. جشنواره حرکت باید زمینه‌ساز جذب مشارکت دانشجویان، ایجاد شبکه‌های ملی و توسعه ارتباطات بین‌المللی در عرصه علم و فناوری باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تبادل ایده‌ها، الگوهای فعالیت و شیوه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها و همچنین تناسب پیوند دانشگاه و بازار کار می‌تواند از جمله اهداف این نوع از ارتباطات و تعاملات بین‌المللی قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی ایران برای معرفی دستاوردهای دانشجویان ایرانی در سطح بین‌الملل و  کشورهای جهان اسلام بهره گرفت. بنابراین مشارکت کشورهای همسایه و منطقه در دهمین جشنواره حرکت را در دستور کار قرار دادیم تا ارتباطات علمی و فرهنگی بین ایران و کشورهای منطقه بسط و گسترش یابد.

وی تصریح کرد: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور به جشنواره حرکت دعوت خواهند شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در پایان اظهار کرد: بخش بین‌الملل جشنواره حرکت زمینه‌ای برای معرفی دستاوردها و ابداعات دانشجویان نخبه ایرانی خارج از کشور خواهد بود و امیدواریم این محمل زمینه‌ساز بازگشت نخبگان ما باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا