آغاز فعالیت بخش پردازش سیگنال‌های مغزی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز

با آغاز به فعالیت بخش پردازش سیگنال‌های مغزی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، خدماتی چون پیش پردازش و پردازش سیگنال‌های مغزی ارائه می‎شود.

این بخش در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با هدف استانداردسازی و بالابردن کیفیت بخش آنالیز و پردازش‌های محاسباتی پژوهش‌های تجربی که در سطح کشور انجام می پذیرد، راه‌اندازی شده و در کنار سایر آزمایشگاه‌های این مرکز به نوعی تکمیل فرآیندهای لازم برای تسهیل و تسریع و افزایش سطح کاربری پژوهش‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی را به عهده دارد تا از این طریق سطح علمی و صحت فعالیت‌های پژوهشی در حد استعداد پژوهشگران کشور برسد و توانایی طرح بیشتر در مجامع و مجلات برتر دنیا را پیدا کنند.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری در مرداد ماه سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری افتتاح شد تا پاسخگوی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز باشد.

این آزمایشگاه عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و باشگاه پژوهشگران آزمایشگاه حدود 400 عضو دارد، دعوت از متخصصان کشور برای انجام پروژه‌های خود در آزمایشگاه از اقدامات این آزمایشگاه است.

این‌ آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی 3 تسلا، تحریک غیرتهاجمی مغزی TMS و TCS سازگار باMRI، الکتروانسفالوگرافی شامل سیستم سازگار با MRI و طیف نگاری کارکردی نزدیک مادون قرمز ( fNIRS) است.

 این آزمایشگاه همچنین مجهز به امکانات پیشرفته پردازش داده، تصاویر و سیگنال و همچنین ارزیابی شناختی است که محققان می توانند از امکانات این آزمایشگاه استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا