تقاضای بان کی مون در راستای ایجاد آینده ای پایدار برای کره زمین

 در متن پیام بان کی مون آمده است: واژه مادر قدرتی شگرف دربردارد؛ خاطره زنانی را یادآور می شود که به ما حیات بخشیدند، ما را به عنوان کودک پرورش دادند و کمک کردند به آنچه امروز هستیم تبدیل شویم.این پیام می افزاید: زمین مادری نهایی و سیاره ای بی مانند است که از زمان های بسیار دور از هزاران گونه حیات حمایت کرده است و ما هنگامی که زنده هستیم به هوا، آب، خاک حاصلخیز و هدایای بی شماری که این سیاره در خود جای داده نیاز داریم.

در این پیام آمده است: با وجود این وابستگی، موجب شگفتی است که چگونه اجازه داده ایم توسعه انسانی سریع و نابخردانه موجب مختل کردن بسیاری از نظام های ظریفی شود که برای هزاران سال به گونه ای موزون عمل می کردند.
بان کی مون در پیام خود آورده است: از خساراتی که بشر برای زمین ایجاد کرده مانند آلودگی، کاهش منابع و ازبین بردن گونه های گیاهی و جانوری آگاهیم و باید روش های خود را متحول کنیم.این پیام می افزاید: می توانیم دگرگون شویم؛ امسال جهان می خواهد دستورکار توسعه پایدار پس از سال 2015 را نهایی کند و به توافق جهانی تغییرات آب و هوایی معنادار نوینی، دست یابد.
در این پیام آمده است: این فرآیندها توان بالقوه ای برای تعریف دوباره از آینده ای بهتر برای ما را از راه رفع فقر مطلق و احیای رابطه بشر با این سیاره و تمام موجودات دارد. اما تصمیمات مهمی که پیش رو است تنها برای رهبران جهان و سیاست گذاران نیست.
بان کی مون در بخش دیگری از پیام خود آورده است: در روز مادر زمین (زمین پاک) از مردم می خواهم مراقب اثرات انتخاب ها در این سیاره و تاثیر آن برای نسل های آتی باشند.

این پیام می افزاید: به عنوان جامعه جهانی، ما این فرصت را داریم تا سال 2015 را به نقطه عطفی در تاریخ بشری تبدیل کنیم؛ این سال می تواند سالی باشد که کودکان و نوه های ما به خاطر بسپارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا