حمایت از 90 طرح فناورانه از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران

 نصرت الله ضرغام با اشاره به شکل گیری این صندوق از سال 82 با هدف حمایت از پژوهشگران کشور اظهار کرد: با فعالیت‌های مختلف صندوق در حوزه علم و فناوری حدود 40 میلیون شغل ایجاد می‌شود، همچنین تشکیل کارگروه تجاری سازی را آغاز کرده‌ایم تا از این طریق محصولات علمی و فناورانه به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: در حوزه دانش آموزی نیز اقدامات بسیاری همچون کارگاه‌های خلاقانه برای دانش‌آموزان برای پرورش استعدادهای نخبه ایجاد شده که خلاقیت و ثبت اختراع، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آموزش ایده‌پردازی و آشنایی دانش‌آموزان با کارآفرینی از محتویات این برنامه است.

ضرغام درباره استفاده از ظرفیت‌های خارج از کشور گفت: در این راستا نیز در صندوق فعالیت‌هایی همچون عضویت در شورای جهانی پژوهش، عضویت در یاسا و انجام پروژه‌های همکاری مشترک با بنیاد علم آلمان، چین، روسیه، ژاپن، اتریش و ایتالیا مد نظر قرار گرفت.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران درباره کرسی‌های پژوهشی نیز عنوان کرد: تا کنون صندوق 56 کرسی پژوهشی به پژوهشگران اعطا کرده تا در این کرسی‌ها موضوعات مورد نیاز کشور یا مرز دانش با حمایت صندوق بررسی و انجام شود. همچنین در سال گذشته 12 کرسی پژوهشی در صندوق مصوب شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق 90 طرح علمی و فناورانه برای حمایت تصویب شد که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، مهندسی، علوم پایه، پزشکی و هنر هستند که 53 مقاله در سطح کی یو وان، چاپ کتاب، ثبت اختراع، نمونه محصول و ارائه سند راهبردی برخی از دستاوردهای مد نظر صندوق برای حمایت‌ها است.

ضرغام با اشاره به حمایت از اساتید جوان و خلاق دانشگاه‌ها گفت: با حمایت صندوق به فارغ‌التحصیلان جوان که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند و در دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت‌های علمی هستند تا ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی داده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا