موفقیت محققان کشور در ساخت کوره‌های آزمایشگاهی پیشرفته

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، ایمان مختاری، مجری طرح، طراحی و تولید کوره‌های آزمایشگاهی صنعتی پیشرفته و تامین تجهیزات مرتبط با کوره را با استفاده از فناوری روز دنیا از زمینه‌های تحقیقاتی خود دانست و گفت: این کوره‌ها به عنوان یکی از نیازهای صنعت به شمار رفته و طیف وسیعی از کاربردهای تحقیقاتی و صنعتی را دربرمی‌گیرد.

وی، کوره آزمایشگاهی BEF را دستگاهی برای ذوب و پخت‌های آزمایشگاهی از قبیل ذوب فلزات، ذوب شیشه و لعاب و ترکیبات سیلیسی  معرفی کرد و ادامه داد: این کوره با بالاترین میزان راندمان از آجرهای سبک و همچنین نسوزها بهره برده است و دارای قابلیت‌هایی است که استفاده از آن را برای اپراتور آسان می‌کند.

مجری طرح خاطرنشان کرد: کوره‌های ساخته‌شده مجهز به سوئیچ‌های تریستوری برای کنترل بدون سر و صدا و کنتاکتور است که از آن به عنوان محافظ اضطراری استفاده می‌شود.

مختاری، سیستم کنترل در کوره با دمای 1250 درجه سانتی‌گراد از نوع دیجیتال تمام الکترونیک تک‌مرحله‌ای و قابلیت برنامه‌ریزی در کنار کاربرد وسیع صنعت  از جمله تمامی ذوب‌های مورد نیاز  سرامیک،  شیشه، متالورژی و مواد را از مهمترین مزیت‌های این کوره تولید داخل عنوان کرد.

این محقق ایجاد زمینه و ظرفیت اشتغال به واسطه‌ بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از لازمه‌های پیشرفت اقتصاد کشور دانست و گفت: بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها می‌تواند به عنوان عامل محرک و موتور اصلی شرکت‌ها، ظرفیت جذب و به کار بستن توانمندی‌های علمی کشور را فراهم کند که بر همین اساس باید به رشد و پویایی تحقیق و  توسعه از سوی صنایع توجه شود؛ ما نیز با توجه جدی به این واحد این در ارائه محصولات جدید عزمی جدی داشته‌ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا