حمایت بخش صنعت از شرکت های دانش بنیان به رشد حوزه فناوری کمک می کند

دکتر وحید احمدی در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با بیان اینکه تفاهم‌نامه منعقد شده با این صندوق از جمله تفاهم‌نامه‌هایی است که به بهترین شکل ممکن، اجرایی شده است، گفت: خوشبختانه فعالیت‌های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد چشمگیر است.
وی افزود: تفاهم نامه وزارت علوم و وزارت صنعت در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان، از تفاهم‌نامه های موفق وزارت علوم است و نشان می‌دهد که چنانچه هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و نهادها برقرار شود می‌توان انتظار تحول و حمایت از حوزه فناوری کشور را داشت.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر اینکه مسیر فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک 'صحا' در حمایت از شرکت های فناور مطلوب است، تصریح کرد: خوشبختانه در هر دو طرف عزم جدی برای پشتیبانی از شرکت‌های فناور وجود دارد و انتظار داریم که صحا منابع حمایتی خود از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را تقویت کند.
وی تاکید کرد: باید کارگروه مشترک تشکیل شود تا بتوان اولویت‌های حمایتی را مشخص کرد و سیاستگذاری لازم برای حمایت اثربخش از شرکت‌های فناور صورت انجام شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه افزود:: باید برنامه‌ریزی شود تا تمامی استان‌های کشورمان از تسهیلات صحا بهره مند شوند و با هدایت حمایت‌ها به برخی ازحوزه‌ ها بتوانیم شاهد تحول در برخی صنایع پیشرفته در کشور باشیم.
دکتر احمدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که طراحی سامانه الکترونیکی برای دریافت تسهیلات توسط شرکت‌ها و گزارش‌گیری از آن در پیشرفت اقدامات موثرو مناسب باشد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های بین المللی پارک های علم گفت: انتظار می رود صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) حمایت های ویژه ای را در زمینه تشویق شرکت‌های مستقر در پارک ها و مراکز رشد به سوی فعالیت‌های بین المللی و و سوق دادن آنان مقوله صادرات محصولاتشان در نظر گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا