درمان تهاجمی ترین نوع سرطان ریه با داروی سرطان پوست

 به گزارش  ایرنا و به نقل از ساینس، سرطان ریه سلول های غیرکوچک(NSCLC)، یکی از شایع ترین انواع سرطان ریه است که معمولا به شیمی درمانی های رایج پاسخ نمی دهد. معمولا حدود 14 درصد از بیمارانی که درگیر مرحله سه و بالاتر این بیماری هستند، زنده می مانند.

مطالعات نشان می دهد داروی pembrolizumab که برای درمان یکی از انواع سرطان پوست (ملانوم) مورد استفاده قرار می گیرد، قادر به کاهش پیشرفت تومور در بیماران مبتلا به سرطان ریه است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در اکتبر سال گذشته، این دارو را برای درمان ملانوم تایید کرد.شایع ترین نوع سرطان پوست، ملانوم نام دارد است. سالانه بیش از 63 هزار نفر در آمریکا به این سرطان مبتلا می شوند که از این تعداد 9 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. ملانوم شایع ترین سرطان در بین جوانان و نوجوانان آمریکایی است.به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در سال 2014 میلادی در آمریکا، 7 هزار و 610 مورد جدید ملانوم تشخیص داده شد و 9 هزار و 710 نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
هزینه درمان ملانوم در آمریکا سالانه حدود 8.1 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین نتایج این تحقیقات در نشریه New England Journal of Medicine منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا