ملاقات کاوشگر روباتیکی با یک سیارک در سال ۲۰۲۹

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، تخمین زده می شود سیارک Apophis چیزی درحدود ۳۵۰ متر بزرگی و ۲۰ میلیون تن هم وزن داشته باشد. جدای از ابعاد و وزن قابل توجه، این سیارک از فاصله اندک ۳۱ هزار و ۳۰۰۰  کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد کرد که اتفاق تاریخی در سال ۲۰۲۹ روی خواهد داد.

البته بر اساس برآورد دانشمندان این سیارک بار دیگر و این بار در سال ۲۰۳۶ هم از کنار زمین عبور خواهد کرد که هیچگاه تهدیدی برای ما نخواهد بود.

اکنون در دانشگاه MIT پروژه ای موسوم به MIT Project Apophis توسط ۲۰ دانشجو راه اندازی شده است. این محققان که  در رشته مهندسی سیستم های فضایی مشغول به تحصیل هستند تلاش می کنند کاوشگر روباتیکی بساند که بتواند آنقدر به سیارک مورد نظر نزدیک شود تا آن را از نظر شکل، ابعاد، جرم توده، ریخت شناسی سطح، ترکیبات تشکیل دهنده سطح و جهت چرخش مورد ارزیابی دقیق قرار دهد.

این بررسی ها به محققان کمک می کند تا به درک درستی از ساختار درونی سیارک Apophis پی برده و خطرات احتمالی ناشی  از حرکت آن در اطراف زمین را در طولانی مدت مورد بررسی قرار دهند.

این محققان جوان ایده خود را با ناسا در میان گذاشته اند تا از حمایت های این آژانس فضانوردی برای عملیاتی کردن پروژه ساخت این کاوشگر بهره مند شوند.

در سال ۲۰۰۴ و بر اساس یک سری محاسبات که بعدها مشخص شد اشتباه بوده اعلام شده بود که این سیارک به احتمال ۲.۷ درصد در سال ۲۰۲۹ با زمین برخورد می کند!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا