مریخ نوردی به سبک بتمن

ناسا در اندیشه رسیدن به مریخ است و از هر ایده ای که با این مأموریت در ارتباط باشد استقبال می کند. موضوع طراحی و ساخت مریخ نوردی که در آینده نخستین سری از مهمانان این سیاره را در آن جابجا کند از مدتها پیش مورد توجه ناسا بوده است.

آژانس فضانوردی آمریکا همواره در تلاش بوده که مردم سراسر جهان را به موضوع سفر به مریخ علاقمند کند و در این راستا مریخ نورد مفهومی این آژانس در قالب برنامه آموزشی «تابستان مریخ» سفر خود به سراسر آمریکا را آغاز می کند.

همه ساله خودروسازان در سراسر دنیا طرحهای مختلف خودروهای مفهومی و آینده نگر خود را ارایه می کنند. این کار با هدف آماده کردن ذهنها برای اتفاقاتی است که در آینده روی می دهد.

اکنون شرکتی در آمریکا با همین نگرش، محصول مفهومی و خاصی را ارایه کرده است البته با این تفاوت که نه برای حرکت در زمین بلکه برای مریخ نوردی در نظر گرفته شده است.

شرکت Parker Brothers Concepts با همکاری Visitor Complex در مرکز فضایی کندی ناسا مریخ نورد شش چرخ تمام برقی را ساخته که قابلیتهای حرکتی چشمگیری در حین حرکت بر روی این سیاره مرموز دارد.

این مریخ نورد حدود 2.7 تن وزن و 8.5 متر طول دارد و به همین خاطر قطعا شاهد حرکت آن در زمین نخواهیم بود.

گفته می شود این سیستم حرکتی بین 96 تا 112 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد. ناسا در این پروژه حضور فعالی داشته و فاکتورهای مورد نیاز جهت تردد چنین مریخ نوردی در سیاره سرخ را به شرکت Parker Brothers Concepts ارایه کرده است.

این مریخ نورد به دو بخش کلی تقسیم می شود. قسمت عقبی یک آزمایشگاه کامل است و بخش جلویی نیز محل استقرار فضانوردان و هدایت سیستم حرکتی. این فناوری جدید به تازگی در فلوریدا رونمایی شده که با استقبال هیجان انگیز مردم همراه بوده است.

مترجم : مهدی پیرگزی