انسان 130 ساله می‌شود

مصطفی قانعی در توضیح مشکل اصلی حوزه‌ی واکسن که کمبود محقق است گفت که اکثر محققان ما به این دلیل که قیمت‌ها در حوزه‌ی دارو بالاست و نیز مشتری‌های آن زیادند، به این حوزه برای امر تحقیق پیوسته‌اند و به همین دلیل با کمبود محقق در زمینه‌ی واکسن روبروئیم.

او در ادامه یادآوری کرد که بر اساس بررسی‌هایی که در برگزاری کنگره‌ها و نشر مقالات صورت گرفته است، با حضور بسیار محدود محققان در حوزه‌ی واکسن روبرو شده‌ایم و بدون شک اگر تعداد محققان به اندازه‌ی کافی باشند اوضاع بسیار بهتری خواهیم داشت.

بنا به توضیح قانعی، اعضای هیأت علمی انستیتو پاستور ایران در مجموع تنها حدود 140 نفر هستند که این تعداد برای رقابت در حوزه‌ی واکسن در سطح بین‌المللی اصلاً کافی نیست.

رئیس انستیتو پاستور ایران بر حمایت دولت و اعتبارات دولتی برای ورود به عرصه‌ی واکسن تأکید کرد و گفت که این حوزه بالاترین صرفه‌ی اقتصادی را داراست، چرا که اگر یک دلار در زمینه‌ی واکسن هزینه کنیم، در مقابل 20 دلار سود خواهیم کرد و چنانچه محققان وقت کامل و کافی برای یک واکسن صرف کنند، در یک فاصله‌ی زمانی 10-15  ساله به آن واکسن دست می‌یابند.

قانعی در ادامه توضیح داد که البته این معضلی است که در همه‌ی دنیا وجود دارد و همیشه در حوزه‌ی دارو رقابت بیشتر بوده است. او اطمینان داد که محققان در امر تحقیق در حوزه‌ی واکسن مشکلی نخواهند داشت چرا که ما با بالا بردن سودها، رقابت را افزایش خواهیم داد.

گفتنی است بر اساس گزارش مجله‌ی تایمز در دنیا روی 300 نوع واکسن تحقیق می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با موفقیت برخی از این 300 نوع ، تا حدود 30 سال آینده عمر انسان را بتوان تا 130 سال افزایش داد.

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا